Uhmm.. Banankage?

Posted: 16. august 2010 in Mad
Tags:

Jeg har 3 bananer, der ligger ude i køkkenet og nærmest råber på, at blive til banankage…

Eller muffins?
Muffins ville måske være populære, især fordi kæresten så ville kunne få en med imorgen…
Jeg elsker at bage, det skal ikke være nogen hemmelighed.. Men jeg bryder mig ikke så meget om alle de unødvendige kalorier.. Og dette er en af grundene til, at jeg blandt andet bruger sødemiddel, når jeg bage kager.. Altså når det er muligt…

Jeg overvejer at lave Let Banankage, som jeg tidligere har bagt.. Nu bliver den istedet til muffins og med lidt ændringer, kommer opskriften til at se således ud…

Er de ikke fine?

Lette Bananmuffins
– 2 æg
– 50 gram sukker
– Sødemiddel svarende til 100 gram sukker
– 2 tsk bagepulver
– 150 gram mel
– 2 tsk vaniliesukker
– 1 dl mælk eller kokosmælk
– 200-300 gram bananer
– 25 gram kokosmel

Pisk æg og sukker lys og luftig.
Bland mel og bagepulver i en skål. Rør mælk og bananmos sammen.
Vend det i æggene skiftevis med melblandingen. Tilsæt kokos.
Kom dejen i muffinsforme, fyld dem ca 3/4.
Bag dem midt i ovnen i 15-20  minutter..

Kommentarer
  1. […] af alt det sukker.. Så derfor har jeg valgt at glæde både min niece OG hendes mor, ved at bage Lette Bananmuffins som jeg synes er helt fantastiske… Jeg har dog valgt at bytte kokosmelet ud med 100 gram […]

  2. […] er ikke sket så meget idag.. Sov længe og stod op og bagte de fantastiske bananmuffins. De blev derefter givet videre til min dejlige bror, der har været på besøg i weekenden. Så […]

  3. […] rundt. Lige nu er jeg fx igang med at bage de skønne og lette bananmuffins som du kan finde lige her.. Og så hører jeg Adele, som jeg synes har en fantastisk […]

Skriv en kommentar