Når man har rester… og intet andet

Posted: 31. maj 2012 in Mad
Tags: ,

Kender i det med at et tomt køleskab?
Vi forsøger jo herhjemme, at undgå spild af mad og jeg støtter i høj grad bevægelsen Stop Spild Af Mad
Her i huset bliver der købt ind 1 gang i ugen, oftest en mandag.
Vi køber ind for ca. 500-600 kroner og det skal så holde til en uge.
Det betyder så bare, at køleskabet godt kan være RET tomt en søndag eftermiddag.. Eller endnu værre, en mandag omkring frokosttid, hvor jeg er sulten og kæresten ikke har fået fri fra arbejde.
Så må man jo bruge sine rester og sådan kom denne ret til:


Her ser i restemad, der blev til noget nyt.
Jeg brugte følgende:
– 1 krydret nakkekotelet fra aftenen før
– gul og grøn peberfrugt (havde ca ½ af hver som jeg ikke havde fået brugt)
– 1 løg
– nudler (brugte vel 50 gram)
– 2 spsk Phildadelphia med hvidløg og urter

En super nem ret, der kan varieres i det uendelige, alt efter hvilke rester du har tilbage 😉

Kød og grønt ristes af på en pande.
Efter et par minutter tilsatte jeg lidt vand (ca. 1 dl) da jeg ikke havde noget mælk. Dette blev dog opvejet af et par spsk flødeost.

Jeg havde sat nudlerne i blød i lidt kogt vand, de blev drænet og kom ved.
Det hele kogte lidt ind og så var der en SUPER lækker frokost.

Hvem kan sige nej til restemad, når det ser sådan ud?

Kommentarer
  1. Det ser jo yderst delikat ud, selvom det “blot” er rester. Rester behøver nemlig ikke at være kedelige.

    Og tusinde tak for henvisningen til os og din opbakning 🙂

    • studielivet siger:

      Tusind tak 🙂
      Jeg elsker rester! Man skal bare være lidt kreativ, så slipper man for at smide mad ud. Det er bare at tænke sig om og købe økonomisk ind…

Skriv en kommentar