Ledighed..

Posted: 24. juni 2013 in Tanker, Uncategorized
Tags: ,

I weekenden var kæresten og jeg til diamantbryllup. Jeg er så imponeret over, at to mennesker kan elske hinanden i 60 år. 60 år!!
Og det har de gjort og det er så tydeligt, at de stadig er enormt glade for hinanden. Det er jo smukt.
Men fester generelt, kan være en udfordring for os ledige.
Jeg gruer altid for; Hvad laver du så?-spørgsmålet. For jeg orker det ikke.
Folk er altid overbevist om, at de sidder med sandheden og ved hvordan jeg skal få et job.
Nu søger du ikke kun det du skal vel?
Ja det handler jo om, at udnytte sit netværk?
Man skal jo ikke være kræsen i forhold til jobs vel?

Nej nej nej nej nej!! Jeg orker det ikke. Jeg ved godt at det er med gode intentioner, men det er så udmattende.
Jeg vil rigtig gerne have et job og jeg ved at jeg er dygtig og ville arbejde hårdt, men det er der sikkert mange andre der også ville.
Så i stedet for at blive slået ud, så fokuserer jeg på, at have en god hverdag.
Jeg står op når mit vækkeur ringer, jeg drikker kaffe, ser Go’morgen Danmark, søger jobopslag, sender ansøgninger, træner og er sammen med mine venner.
Generelt er dagene meget ens, men jeg prøver at holde gejsten og ikke bare falde i ledighedshullet og sove til kl 12 og så se fjernsyn hele dagen. Jeg nægter!

Skriv et svar

