Nye ingredienser..

Posted: 1. maj 2013 in Mad
Tags: , ,

Jeg har ligesom så mange andre, nogle ting jeg ikke bryder mig om at spise.
Da jeg var yngre, var det en overgang en længere liste, men jeg er altså opdraget til, at smage på det jeg får serveret.
Lever bliver nok ikke min favorit og jeg har fået det serveret på MANGE måder. Dog er der nogle ting jeg har lært at spise.
Fx spinat, som jeg altid får til laks. Jeg elsker det ligeledes i risotto.

image

Basilikum er en krydderurt, som jeg ikke brød mig om tidligere. Men nu spiser jeg både pesto i fx pasta og hakket basilikum, som på denne omelet med røget filet og rucola.

image

Rucola har jeg virkelig ikke været vild med, men jeg øver mig og nu går det faktisk ret godt. Jeg fik det idag under hjemmelavet kartoffelsalat med masser af dild. Og så lige to frikadeller.
Jeg har også lært, at spise mango, knoldselleri og rodfrugter.
Det handler bare om øvelse og det rigtige tilbehør..

Skriv et svar

