De bedste brownies..

Posted: 12. april 2013 in Mad
Tags: ,

Jeg elsker en god brownie. Jeg elsker kage generelt, men brownies er min ultimative favoritkage.
Derfor bliver jeg også så skuffet, når jeg får en der ikke er god.
Jeg har eksperimenteret og mener at jeg har fundet den bedste brownie. I hvert fald efter mine kriterier:
– Den skal have en let sej overflade
– Den skal IKKE være færdigbagt i midten
– Den skal indeholde en stærk chokoladesmag

2013-04-11 20.30.53

Den bedste brownie (til en form på ca. 20 x 30 cm)
– 200 gram smør
– 200 gram mørk chokolade (jeg brugte Marabou Premium)
– 110 gram mel
– 2 spsk god kakao
– 3 æg
– 175 gram sukker
– 75 gram muscovadosukker
– 2 tsk vaniliesukker
– ½ tsk salt
– 100 gram valnødder
– 100 gram mælkechokolade

Skær smør i tern og hæld det i en skål der kan tåle varme. Bræk chokoladen i stykker og hæld det i skålen med smør. Vej mel, kakao, vaniliesukker og salt af i en dyb tallerken eller lignende.
Vej ligeledes sukker og muscovadosukker af i en stor røreskål og tag æg ud af køleskabet.
Hak mælkechokolade og valnødder.
Når alt dette er gjort, smelter du chokolade og smør. Jeg bruger microovn, men gør det af 20 sekunders intervaler, så det ikke bliver for varmt. Sæt det til side.
Pisk sukker med æg, tilsæt et af gangen. Når det er luftigt, piskes melblandingen i, lidt af gangen.
Tilsæt skiftevis melblandingen og chokoladeblandingen.
Rør valnødder og mælkechokolade i dejen med en dejskraber og fordel det i en smurt form eller en form med bagepapir.
Bag i 25-30 minutter ved 180 grader.
Kagen kan ikke tjekkes med nål ligesom en chokoladekage, da den ikke må være helt gennembagt.

2013-04-11 20.29.54

Best brownie ever…

2013-04-11 20.29.23

Jeg håber kærestens kolleger kunne lide den.

Skriv et svar

