I denne kulde..

Posted: 21. marts 2013 in Mad
Tags: , , ,

Vejret er jo ikke ligefrem forårsagtigt, så derfor har jeg heller ikke lyst til forårsmad.

image

Derfor blev der kogt suppe i tirsdags og den endte som thaisuppe. Det sker faktisk altid når vi har kogt suppe, for jeg elsker min thaisuppe.

image

Og mums hvor var den bare god. Den var lavet med rød currypaste, suppe, kokosmælk, grøntsager, kylling og nudler. Jeg smagte til med soya og æblegele, hvilket er super lækkert i suppen. Jeg brugte kun det kød jeg plukkede af skroget, da brystkødet skulle bruges til kyllingegryde om onsdagen.

image

Frokosten den dag, var kødet fra suppen, da jeg også havde brugt kraftben ud over kyllingen. Kødet blev stegt på gryden med østershatte, porre og rød peber. Og som jeg er helt vild med for tiden, så fik det en omgang salt og chili, samt en dl mælk og 2 spsk flødeost.
Det smagte så godt og jeg kunne faktisk ikke spise det hele.

image

Resten af suppen og brystkødet blev brugt til kyllingegryde om onsdagen. Det var egentlig bare porre, svampe og kylling i suppen, der blev jævnet med marizena og smagt til med salt, peber, gorgonzola og æblegele.
Vi fik det med rodfrugtmos og så var jeg glad og mæt.
Kyllingen rakte faktisk til 4 x aftensmad og 2 x frokost og så er det da okay at ofre lidt ekstra på en sød bornholmerkylling, end et lille skravl der har haft et elendigt liv.

image

Suppen og kyllingegryden passede perfekt til vejret. Det sner nemlig ret meget i syddanmark.

image

Jeg lever faktisk livet i disse for tiden.
Håber i klarer kulden derude.

Skriv et svar

