Om at koge suppe..

Posted: 19. marts 2013 in Mad
Tags: ,

Når nu kulden ikke vil slippe sit tag i Danmark, så tager vi lige en omgang mere med vintermad.
Idag koger jeg suppe.
Det har jo gjort før og der er en glimrende opskrift herinde.

image

Denne gang havde jeg dog lidt ekstra lækkerier, at putte i gryden. Mine forældre får LÆKKERT kalvekød en gang i året og der var en gang ben med. Jeg er vokset op med at de har prioriteret godt kød og det betød at der også kom udskæringer, som man ikke bruger så ofte. Og det er jeg glad for! Tak til mine skønne forældre, fordi de har lært mig om at der findes andet end hakket kød og mørbrad.

Benene havde lidt kød på, så det blev brunet inden. Så blev der tilsat lidt vand.

image

Så fik den selskab af en bornholmerkylling. Den søde kylling kunne jeg ikke stå for.

image

Selleri og gulerødder kom også lige med. Indtil videre har kogt i halvanden time og så kommer kyllingen op. Den bliver plukket og skroget kommer med i endnu et par timer.
I aften bliver den til thaisuppe og imorgen er der lidt tilbage til kyllingegryde med møs. Mums!

Skriv et svar

