Datenight..

Posted: 17. februar 2013 in Film, Mad
Tags: , ,

Jeg fejrede ikke Valentinsdag, da kæresten og jeg har en aftale om, at vi ikke kun er søde og kærlige én dag om året, men istedet prøver at være gode ved hinanden hver dag.
Ikke desto mindre så havde vi en date dagen efter Valentinsdag.

image

En typisk “dinner and a movie”-date.
Jeg har arbejdet på Nicolai i Kolding, der er et kulturhus, men aldrig brugt biografen. Tilgengæld har jeg brugt caféen flere gange og den er også anmeldt herinde.
Vi aftalte at bruge begge dele til vores date og endte med at se Django Unchained og spise pasta.

Filmen først. Jeg var vild med den. Kort fortalt handler den om et atypisk makkerpar, der lever som dusørjægere få år før den amerikanske borgerkrig.
Filmen er i typisk Tarantino-stil og med blod, humor og en gennemført fortælling. Filmen var en smule lang og der kunne nok godt være kortet lidt af den. Med det sagt, så gik de næsten 3 timer enormt hurtigt og jeg kedede mig på intet tidspunkt. Det er en film jeg helt klart skal ses igen.
Jeg er imponeret over Christopher Waltz og Jamie Foxx, der ikke kun er enormt godt castet til rollerne, men også har en super kemi og et glimrende sammenspil.

image

Kæresten fik en bolognese, som jeg smagte en bid af. Den var faktisk god og han var meget tilfreds.
Jeg fik carbonara og var knap så tilfreds. Selve pastaen var god, men den var for flødeagtig og baconen var blød. I min verden er der to ting der er vigtige i en carbonara:
– Cremet, tung pasta med masser af parmasan og peber
– Sprød bacon
Der var for meget fløde i forhold til, at der burde være parmasan og peber i store mængder. Desuden lå fløden i bunden og var ikke kogt ind og dermed som en del af pastaen. Og at pastaen ikke var sprød, det er altså ikke godt nok.

Maden var fin nok, men jeg var på ingen måfe imponeret.
Jeg har tidligere anmeldt Nicolai Café og var dengang skuffet over min Cæsar Salat. Jeg tænker dermed at det er interessant, at jeg har haft skuffende oplevelser når jeg har bestilt a la carte, hvorimod deres brunchbuffet har været udemærket.
Jeg har planer om at prøve deres aftenbuffet og dermed kunne sammenligne.

Skriv et svar

