Brunch på Nicolai..

Posted: 21. november 2012 in Mad
Tags: ,

For et lille stykke tid siden, var jeg på Nicolai Biograf og Café i Kolding.
Jeg har tidligere været der og for et år siden kom jeg med denne anmeldelse af stedet.
Denne gang var mit besøg dog lidt bedre.

Maden er udpræget italiensk og dette var tydeligt i brunchmenuen. Jeg er vild med italiensk mad og jeg var begejstret for den salte del af maden.

Nu spiser jeg ikke så meget brød normalt. Men dette var faktisk udemærket. Der var to slags flûte, et groft og et lyst, hvor jeg kun smagte det lyse. Det smagte fint, men ikke noget ud over det normale. Rugbrødet var til gengæld glimrende og jeg var rigtig vild med det.

Min brors arm kom lige med, da han var så sød at skære mig en skive rugbrød.
Ellers kan man se flere former for ost og pølse. Jeg var ret vild med osten i midten, som jeg mener hedder Tallegio.

Her er lige et billede af den lufttørrede skinke og laksen. Begge dele smagte fint, men skinken var nu lidt anonym.

Som du kan se er hele bagvæggen dækket af bøger om italiensk mad, hvilket jeg synes var et godt touch.

Tærten prøvede jeg ikke, men fik af vide af kæresten at den var god, men meget “ostet”. Min svigerinde synes der var for meget ost i, men kæresten kunne godt lide den.
Pizzaen var en succes!
Jeg fik to stykker, begge med den tørrede skinke og pesto, hvilket var lækkert.

 

Smør, marmelade, pesto, honning og tapanade. Og så det varme. Der var det klassiske; røræg, bacon, cocktailpølser og pandekager. Det hele var fint, men pandekagerne var lidt underligt søde, sådan lidt småkageagtige.
Kartoflerne som du også kan se, var til gengæld gode.

 

Her ses min (første) tallerken. Jeg valgte at smage en del af tingene og egentlig var det ret godt. Jeg synes generelt at maden var bedre end sidst jeg var der og så var der endnu et plus: The, kaffe og juice er med i prisen, hvilket måske ville undre nogen hvorfor jeg fremhæver det. Men det er sådan at det ikke altid er med når man får brunch og det ændrer faktisk prisen en del.

Brunch buffeten kostede 148,- pr. person og det synes jeg egentlig var okay. Jeg kunne sagtens finde på at spise brunch der igen og tænker  at jeg snart skal have kæresten, min bror og svigerinde med ned til deres italienske buffet om søndagen, til kun 98,-

 

Skriv et svar

