Mortens aften og min fødselsdag..

Posted: 13. november 2012 in Mad
Tags: , , , ,

I billeder får du en gennemgang af min fødselsdag i sidste uge, samt et par billeder fra Mortens aften.
Fejre I Mortens aften? Jeg gør da jeg synes det er en hyggelig tradition, jeg får masser af and og er sammen med min familie.
Traditioner er enormt vigtige for mig og jeg prøver virkelig at holde dem i hævd, som betyder noget for mig og min familie.

Jeg valgte at vi skulle have tapas til min fødselsdag. My way.
Det vil sige en masse små retter, som vi kunne sidde og hygge ost med.
Vi endte med at få:
– Lakseruller på salatbund
– Pesto
– Tapanade fra Sorgenfri Specialiteter  (som var en SUCCES!!)
– Aioli (hjemmelavet)
– Fyldte oliven
– Friskost-creme
– Mousse af varmrøget laks
– Fyldt chili med cheddar og bacon
– Hjemmebagte flûtes (èt almindeligt og ét med hvidløg/rosmarin)
– Salat med stegt chorizo
– Salte mandler
– Paté

 

Jeg lavede det meste af maden i løbet af dagen og var dejligt afslappet da mine gæster kom.
Efter maden slappede vi af, snakkede og fik kaffe og brownies.

Min tallerken. Det smagte skønt og jeg er virkelig glad for mit valg af mad. Det var helt perfekt!

Og så lige et billede af min fødselsdagskage. Jeg holdt fødselsdag for min fars familie i søndags og der fik vi boller, kakao og to slags kage. Den ene var en æblekage med kanel, som jeg nok holder mig til fremover! Opskriften kan du finde lige her.
Den anden kage fik jeg knipset et billede af. Det var en lagkage af almindelige sukkerbrødsbunde, med to lag jordbærfromage og smurt op med en hvid chokoladeganache.. MUMS!


Lørdag aften var vi til Mortens aften hos mine forældre. And, brune kartofler, sovs, rødkål og alt det der..
Jeg elsker and og maden var virkelig god!

Min tallerken.. Og jeg tog to gange!!
Og tilfældende gjorde at der var GROTESK megen dessert.

Jordbærfromage, risalamande med både svesker og kirsebærsauce, tiramisu og brownies.
Og så kunne vi heller ikke mere.

 

Skriv et svar

