Om mad og mig..

Posted: 9. november 2012 in Tanker
Tags: , , ,

Først lidt om mad.
Mad er min store passion og bort set fra mit studie og min kæreste, det der fylder allermest i mit liv.
Jeg elsker mad! At lave det, undersøge nye opskrifter og selvfølgelig at spise det.
Men for tiden er maden ikke så spændende..
Jo jo, jeg har lige haft fødselsdag og prøvede at lave noget lækkert til min familie.
Jeg holder fødselsdag for resten af min familie på søndag og der står den på boller og to skønne kager..
Men jeg synes ikke rigtig at jeg kan finde gejsten.
Jeg har lavet denne skønne perlespelts-risotto kombination, som er blevet et rent hit.

Den blev lavet ligesom denne risotto, bare uden champignon og så med 50% perlespelt der var blandet sammen med risene.
Jeg stegte også lidt bacon sammen med det hakkede løg og tilsatte 300 gram dampet spinat til sidst.
Og det smagte SKØNT!!
Det er nok det tætteste jeg er kommet på skøn mad for tiden.
Jeg orker det bare ikke…

Jeg er nok endelig blevet ramt af presset. Ikke bare lidt, men er helt igennem smadret. Jeg skal aflevere mit speciale til tryk om præcis tre uger og jeg orker ikke at tænke på hvordan de næste tre uger ser ud.
Tre uger ved computeren, fyldt med rettelser og lange dage på universitetet.
Jeg ved at mange der skriver speciale føler presset til sidst. Kan mærke at de bare vil have det overstået. Men desværre har jeg lige en usamarbejdsvillig krop at håndtere samtidig.
Jeg var ved min massør igår. Hun er et vidunderligt menneske, dygtig som bare fanden og så har hun fysisk hjulpet mig igennem 5 år på universitetet.
Men igår fik jeg næsten en skideballe. Hun sagde direkte: “Jeg skælder dig ikke mere ud, fordi jeg ved at du har det elendigt.”
Bum..
Jeg har det elendigt.
Hun vurderer at jeg bruger 90% af min energi på bare at komme igennem dagen og fungere. De resterende 10% bruges på at skrive mit speciale. Og hvad har jeg så tilbage?
Jeg er udmattet og har smerter.. Og jeg har behov for at komme ud med det.
Dette er mit outlet og hvis der er nogen der ikke har lyst til at læse om det, så vil jeg istedet anbefale at i smutter ind i mit opskriftsregister og kigger på en masse skønne retter.

Min største frygt lige nu er, at jeg ikke får afleveret det speciale som jeg drømmer om. Det der viser hvordan jeg har knoklet de sidste 10 måneder og hvor meget jeg brænder for det.
Jeg vil så gerne ud og have et godt arbejde og vise hvor meget jeg har lært og hvor dygtig jeg er. Men først skal jeg lige have afleveret mit speciale og så have ro.
En masse ro og en masse behandlinger hos min fysioterapeut. Min massør anbefalede desuden at jeg fik akupunktur, som i lige med det samme. Pyyyh det lyder altså ikke interessant. Jeg har prøvet det én gang og jeg er ikke fan..

Nu vil jeg færdiggøre dagens arbejde, for specialet skal jo skrives færdig ligemeget hvordan jeg har det. Håber i alle har det godt og kan tilgive mig mit lille udbrud. Pas på jer selv!

Skriv et svar

