Sorgenfri Specialiteter…

Posted: 5. oktober 2012 in Uncategorized

Jeg har tidligere været så heldig, at afprøve produkter fra Sorgenfri Specialiteter og nu har jeg igen fået en omgang lækre produkter.
Det er noget jeg virkelig har glædet mig til, for de sidste produkter var virkelig en succes herhjemme. Kæresten er især glad for krydderiblandingen vi prøvede. Den er blevet brugt til et utal af opskrifter indtil videre. Oprindeligt prøvede vi at følge opskriften på bagsiden, som jeg brugte da jeg lavede oksekødsfrikadeller, men efterfølgende har vi prøvet at bruge det som “almindeligt” krydderi, til fx ovnkartofler og så reddede den en lidt kedelig, færdiglavet tomatsuppe. Normalt er jeg ikke vild med færdiglavede produkter, men nogen gange så kan selv en studerende have travlt..
Nå men fordi produkterne var så lækre og anvendelige, så glædede jeg mig rigtig meget til at få lov til at prøve en ny omgang.

Endnu en omgang lækre produkter fra Sorgenfri Specialiteter. Du kan finde alle produkterne, samt information omkring firmaet lige her.
Jeg har fået fire forskellige produkter at teste. De første tre, som du ser på billedet ovenfor er henholdsvis:

Hvid chokoladecreme med lakrids, som jeg synes lyder rigtig spændende. Det er en nyhed fra Sorgenfri Specialiteter og jeg glæder mig rigtig meget til at prøve det. Jeg overvejer lidt at bruge det som en creme i macarons, som jeg stadig ikke har prøvet at lave.

Krydderiblandingen; Café de Paris er det næste produkt. Jeg har jo været rigtig glad for den sidste krydderiblanding, og jeg glæder mig virkelig til at prøve den. Jeg har læst mig frem til, at den bl.a. indeholder karry og derfor er min tanke at jeg skal prøve at bruge den til en marinade til kylling, næste gang vi skal have thaimad.

Det tredje produkt var jeg lige ved ikke at få med hjem. Pakken var nemlig blevet afleveret hos mine forældre og min far gennemgik den inden jeg kom. Ja jeg kommer fra en madelskende familie.
Ikke desto mindre fik jeg dog lov til at få det med hjem og jeg har allerede en plan med den. Det handler om en æblemarmelade med calvados, som jeg er sikker på at jeg kommer til at elsker. Jeg har minder om æbler og calvados fra min barndom, hvor vi havde fået det i Frankrig. Min far tog en flaske calavados med hjem og har efterfølgende, flere gange, lavet en æbleflødesauce med calvados, til et lækkert stykke kalvekød. Det er et af de der madminder, som står helt klart for mig. Har du madminder?
Nå men min idé med marmeladen, indbefatter gorgonzola og valnødder. Uhhh…

Sidste produkt er en olie med appelsinsaft. Jeg er stadig i tænketank omkring hvad det skal bruges til og jeg tænker umiddelbart, at det skal bruges til noget med and. Jeg elsker appelsin og and sammen og jeg tror derfor det bliver noget i den dur. Jeg er åben for forslag, så hvis du har et forslag, så skriv endelig en kommentar.

Produkterne vil løbende blive testet og der kunne også komme opskrifter med de tidligere produkter. Smut ind forbi Sorgenfri Specialiteter og kig på alle deres lækre varer, det er virkelig et besøg værd.

Skriv et svar

