Det der low carb..

Posted: 23. september 2012 in Mad
Tags: ,

Jeg elsker kulhydrater, ingen tvivl om det.. Jeg tror faktisk jeg kunne leve af godt brød, pastaretter og ovnkartofler.. Men ikke desto mindre, så bliver jeg nødt til at holde lidt igen.

image

Men jeg skal jo have mad alligevel, og lørdag morgen stod den på disse skønne sager.
Vi kan kalde dem æggekager, da det hverken er sød æggekage eller pandekager, men en skøn blanding. Jeg fik 9 små ud af portionen og de smagte skønt, selvom de ikke var så kønne. Jeg må hellere ønske mig en blinispande..

Æggekager – 9 stk
1 æg
2 æggehvider
30 gram mel
2 spsk mælk
1 tsk vanilie
Sødemiddel

Vej mel af og tilsæt det hele æg og vanilie. Pisk det godt igennem og tilsæt resten. Pisk dejen og bag kagerne på en varm non-stickpande..

Mums, de skal laves igen!!

Næste uge står den på lækker mad og masser af arbejde.. Er det ikke altid sådan?😉

Mandag: Wok med svinekød og chili
Tirsdag: Oksekødssuppe med kød og melboller
Onsdag: Spiser hos min bror og svigerinde
Torsdag: Stegt torskerogn med gulerodssalat
Fredag: Karbonader med stuvede grønærter og gulerødder
Lørdag: Svinefilet med ovnkartofler
Søndag: Tomatsuppe med suppehorn

Jeg har endnu en uge foran mig, hvor jeg er alene hjemme, og der skal arbejdes en masse. Jeg havde et rigtig godt møde med mine vejledere og jeg har nogenlunde styr på det hele. Dejligt!

God søndag derude…

Skriv et svar

