Om at glæde sig..

Posted: 19. september 2012 in Mad, Tanker
Tags: , , ,

Igår var en rigtig dårlig dag.. Eller formiddagen var i hvert fald. Jeg var utilfreds med mit speciale, synes alt gik for langsomt og det hele var noget øv… Men hvad skal man gøre? Sætte sig ned og græde? Ja jeg overvejede det da, men i sidste ende, så hjælper det desværre ikke.
Istedet spurgte jeg mig selv, hvad det egentlig var, som jeg var utilfreds med.. Jeg fandt frem til, at jeg ikke synes min analyse er fyldig nok og den mangler teori.
Jamen okay, er det fordi jeg ikke har indsamlet nok teori? Nej, jeg har ikke lavet andet end research og teoriskrivning i 4 måneder.. Så det handler jo bare om, at jeg kommer igang.
Så det gjorde jeg.. Lettede røven og lavede en arbejdsplan. Arbejdsplanen handler om, hvad jeg præcist skal lave, de næste 4 uger. Og så er jeg ved at være der hvor der skal rettes til.
Om fire uger, dvs. at sidste arbejdsdag er fredag d. 12/10, så burde skrivningen være færdig. Det hjalp lidt at vide.
Nu har jeg noget at se frem til.
Noget at glæde mig til.
Og det tror jeg faktisk er rigtig vigtigt. Så derfor har jeg lavet en liste, over de ting jeg glæder mig til, i den kommende tid.

– At specialet bliver færdigt (doh!)
– At min kæreste kommer hjem fra skole
– At lave aftensmad til mine forældre og se dem nyde det
– Afprøve SKØNNE produkter fra Sorgenfri Specialiteter
– At jeg får mulighed for at lave skønne æbleretter, som fx chutney og æblesmør, med skønne æbler fra mine forældres have
– At der nu skal til at laves efterårsretter

Jeg håber I alle har noget at glæde jer til. Jeg tænker bl.a., at en lille ting, som at jeg laver mad til mine forældre og de åbentlyst nyder det, er noget at se frem til. Igår lavede jeg skøn aftensmad med min mor og det var super hyggeligt. Vi fik kyllingefrikadeller med feta, forårsløg og purløg, med ovnkartofler, bønnesalat og min favorit for tiden; cremede grøntsager. Det er en fornøjelse at lave mad med min mor, men også specielt, at det nu var mig der bestemte og havde styr på hvad vi skulle lave.
Efterårsmad og æbler ligger tæt op af hinanden får mig, måske fordi mine forældre har æbletræer. Ikke desto mindre, så vil jeg dog kaste mig ud i et æbleprodukt, som ikke er hjemmelavet. Jeg har fået en ny, lækker sending produkter fra Sorgenfri Specialiteter, hvor jeg kan afsløre, at der er et skønt æbleprodukt med i.. Mums!

Der er helt klart noget at glæde sig til!!

Skriv et svar

