Når det ikke går som man ønsker…

Posted: 18. september 2012 in Tanker
Tags: ,

Jeg har siden jeg startede på mit speciale, været overbevist om at jeg havde fat i den lange ende. Jeg var i god tid og langt foran de mennesker, som jeg ellers plejer at arbejde sammen med.
Ikke desto mindre, så begynder de første fra mit hold, at blive færdige nu og jeg synes stadig at jeg har mange mil, før jeg når dertil.
Det første der står i vejen er dog mig selv. Hele vejen igennem specialet, har jeg arbejdet på det. Hver dag. Uden undtagelse.
Og nu er jeg nået dertil, hvor jeg, hvis jeg fortsætter som jeg har gjort indtil nu, kan være oppe på mine anslag, om ca. 3 uger. Dvs. at jeg i teorien er færdig i starten af oktober. Dejligt!
Jeg står dog i vejen for mig selv, på den måde, at fordi jeg har afsat tre uger, så udnytter jeg dette til fulde.. Jeg knokler ikke igennem og jeg sover lidt længere end jeg burde…. Fordi jeg kan…
Jeg er hvis jeg skal være ærlig, blevet lidt doven…
Det er det ene der står i vejen for, at det her går godt.
Det andet er at jeg ikke synes at min opgave og min research er god nok. Jeg synes ikke at opgavens indhold er så god som man kunne forvente, på dette niveau.
Jeg har stadig noget teori, som jeg skal have flettet ind, men jeg synes bare ikke at det er godt nok.. Noget af det..
Indtil videre har jeg dog ikke andet valg, end at fortsætte og så håbe at jeg får det bedre, efter at jeg har haft vejledningsmøde på torsdag. Pyhh…
Jeg vil bare så gerne, gør det her godt og gøre min familie og min kæreste stolt. Men mest af alt, handler det om, at jeg ikke synes at jeg er god nok til det her. Jo jo, jeg er god generelt, men jeg kan simpelthen ikke få det her speciale, til at gøre som jeg vil..

Det her indlæg handler meget om mit speciale, men studielivet er jo primært det; studiet. Mit studie er enormt spændende og jeg er SÅ glad for at jeg valgte denne uddannelse. Men jeg må sige, at jeg helt ærligt ikke havde troet at det blev så hårdt. Nu vil jeg bare tage mig sammen, få skrevet en masse og så håbe at det hele løser sig, når opgaven skal rettes igennem til sidste.

Skriv et svar

