Sensommer 2012

Posted: 13. september 2012 in Mad
Tags: ,

August fløj forbi, uden at jeg egentlig lagde mærke til det. Nu er vi henne i september og det er nu efterår. Det kan jeg mærke på min krop, da jeg er blevet syg.
Mandag fik jeg ondt i halsen og jeg er desværre stadig plaget af feber.
Ikke desto mindre, så kan jeg jo tænke tilbage på en dejlig sommer og sensommer, som har været præget af masser af kvalitetstid med familie, venner og kæresten..
Og så selvfølgelig en masse madbilleder.

Vi har nydt hjemmelavet leverpostej på hjemmebagt rugbrød..

Jeg har bagt og pyntet kage til diamantbryllup.. Det gør jeg så aldrig igen, i et sommerhus der er 30 grader..

Jeg har spist low-carb (kalkunschnitzler, sauterede grøntsager med chili og en estragoncreme)

Så har jeg spist medio-carb (skinkeschnitzel, ovnkartofler, bønnesalat med feta og champignonsovs)

Så har jeg spist high-carb (Risotto med kylling og spinat)

Generelt har det svinget lidt i, hvor meget kulhydrat jeg har fået om aftenen, men de dage jeg har fået meget til aften, har jeg oftest spist salat eller grønt til frokost.
Og i den forbindelse så har jeg et billede af, hvor forskelligt kæresten og jeg spiser, selv når vi spiser det samme..
Hvis det giver mening.

Aftensmaden bestod af en LÆKKER røget laks, men frisk pasta, flødestuvet spinat og revet ost.. Og så lige lidt grøntsager til mig, med hjemmelavet dressing. Okay, der var faktisk en del grøntsager, da der gemmer sig en del under pastaen.

Kæresten spiser dog langt mere pasta end jeg og dropper tilgengæld de ekstra grøntsager. Men dette gør at vi kan spise sammen uden at han skal “lide under” at jeg ikke spiser så mange kulhydrater.

Og så er der nogen gange, hvor det bare er lækkert uden at jeg tænker nærmere over det. Salat, røget laks, æg, tunmousse og varmrøget laksemousse. Vi fik dressing til og det smagte skønt!!

Sensommeren bød også på min første hjemmedyrkede cherrytomat. Og den smagte vidunderligt!

Vi har fået mere risotto og jeg forudser at det bliver tilbagevendende igennem efteråret.

Og så får I lige min morgenmad med. Når jeg er syg orker jeg ikke at lave mad, så derfor besto morgenmaden af hvad fryseren bød på; hvidløgssnegle.
Disse små vidundere bagte jeg sidste uge, da vi fik tomatsuppen fra Tante Sød og de var vidunderlige. Et par af dem røg i fryseren og her til morgen fiskede jeg to op og spiste med ost og skinke. Og det var godt.
Opskriften kommer imorgen, sammen med en opskrift på oksekødsfrikadeller med “tomatpesto” fra Sorgenfri Specialiteter og en STOPSPILDAFMAD-tilgang til, hvordan jeg fik udnyttet det sidste tomatsuppe.

Skriv et svar

