Et sted midt imellem…

Posted: 2. september 2012 in Mad
Tags: , ,

Jeg elsker sommerens varme, solen og alle de lækre lette ting, der bliver spist i dne periode. Herhjemme er det salater med diverse lækre sager..
Jeg har fødselsdag i november og har altid haft en forkærlighed til efteråret, det kølige vejr, regn og blade der falder. I efteråret spiser vi enormt mange rodfrugter, som mos eller i et fad i ovnen, med skønne grøntsager og kød.. Så er jeg klar!
Nu er vi i september og det er som sådan efterår.. Er i hvert fald et sted midt imellem, hvis man spørger mig.

Ugens madplan er inspireret af at vi nu er inde i denne overgangsperiode og den ser således ud:

Mandag: Skinkeschnitzler med bønnesalat og ovnkartofler
Tirsdag: Fisketallerken (ristet brød, blandet salat, varmrøget laksemousse, røget laks, æg og dressing)
Onsdag: Frisk pasta med røget laks og stuvet spinat
Torsdag: Tomatsuppe fra Tante Sød
Fredag: Rodfrugtmos med ærter og enebærgryde
Lørdag: Er til fødselsdag ved skønne venner
Søndag: Pizza med tørret skinke, hjemmelavet pesto og gorgonzola

Kæresten og jeg lagde søndagen ud, med at træne fra 10-12 og da vi kom hjem var vi sultne!
Derfor tog jeg en klump dej, til aftenens burgerboller og lavede en hurtig pizza..

Mums… Det var muligvis en hurtig version, men med en grov bund og hjemmelavet tomatsauce, så var det en glimrende frokost og der var også til min frokost idag..

Skriv et svar

