Chokoladecookies med chokoladecreme med chili..

Posted: 16. august 2012 in Mad
Tags: , , ,

Jeg havde en idé om, at chokoladecremen fra Sorgenfri Specialiteter, ville være lige så god i det søde, som det salte køkken.
I den forbindelse havde jeg jo først idéen om en bolognese, inspireret af at putte chokolade i chili con carne. Den opskrift kan du finde her.

Men jeg havde en idé om en lækker chokoladecookie, med et kick af chili.


Og de blev gode..
Som i RIGTIG gode. Det smager selvfølgelig af chokolade, men der breder sig en varme af chili på tungen, som på ingen måde er ubehagelig. Ja prøv at lave dem!

Chokoladecookies med chili (ca. 20 store)
1 glas chokoladecreme med chili
– 25 gram smør
– 100 gram hakket chokolade
– 2 æg
– 170 gram sukker
– 120 gram mel
– ½ tsk bagepulver

Forvarm ovnen til 170 grader imens du forbereder cookies’ne.
Smelt smørret og derefter chokoladecremen. Du kan putte begge dele i vandbad  sammen eller du kan bruge microovn – alt efter hvad du har det bedst med. Jeg varmede glasset med chokoladecreme, direkte i microovnen i ca. 30-50 sekunder. Derefter hældte jeg det sammen med det smeltede smør.
Si mel og bagepulver sammen i en anden skål.
Pisk æg og sukker sammen og hæld chokoladeblandingen i.  Pisk indtil det er godt blandet sammen. Tilsæt melblandingen og rør det i chokoladeblandingen ad et par gange og sørg for at rører godt efter hver gang.
Tilsæt så den hakkede chokolade og fordel dejen på to bageplader, da der skal være god afstand, da kagerne kan flyde ud under bagningen.


Bag kagerne i ca. 10 -15 min, hold godt øje efter 10 min.
Du kan se de er færdige, når overfladen ligesom begynder at revne. De vil dog stadig være bløde, men dette aftager når de køler af.
Lad cookiesne køle HELT af, inden de tages af bagepladen.

Nyd med et glas mælk 🙂

Skriv et svar

