Ugens madplan..

Posted: 16. juli 2012 in Mad
Tags: , , ,

De næste to uger har jeg interviews, transskribering og analyser der fylder mit hele liv.
Jeg skal dog heldigvis til Grøn Koncert på torsdag, og har derfor en enkelt fridag.
Ud over specialearbejde og koncert med skønne venner, så skal vi selvfølgelig også have mad.
Tirsdag har jeg et interview på Als og ved ikke hvornår jeg kommer hjem, derfor er det kæresten der laver mad. Det er ikke noget der sker så tit, men heldigvis har vi noget mad han skal prøve at lave.
I et tidligere indlæg skrev jeg om risotto fra Sorgenfri Specialiteter og på tirsdag kaster kæresten sig ud i at lave dette.
Det skal nok blive spændende. Du kan købt risottorisene og andre skønne produkter lige her.

Ugens madplan kommer til at se således ud:

Mandag: Frikadeller med salat og ovnkartofler
Tirsdag: Risotto med kylling
Onsdag: Salat Nicoise
Torsdag: Grøn Koncert – håber at finde en sandwich deroppe
Fredag: Boller i karry
Lørdag: Lasagne med fuldkorn og masser af grøntsager
Søndag: Philly Cheese Steak Sandwich til frokost, rester af lasagnen til aften

I dag står den på frikadeller og samtidig koger jeg kødboller til fredagens boller i karry. Det betaler sig at tænke fremad 🙂
Søndag får vi besøg af skønne, skønne venner og deres dejlige tvillingedrenge. Jeg glæder mig rigtig meget!
De kommer til frokost og Philly Cheese Steak Sandwich og derfor står den nok bare på et enkelt stykke lasagne om aftenen. PCSS er ret tung mad og derfor er jeg ikke sikker på vi kan spise så ufatteligt meget om aftenen.

Og så kommer der lige et par billeder. Fordi det bare gør alting sjovere 🙂

Kan du gætte hvad det er?
Det er ret godt skjult, men det er faktisk koteletter i fad.
Der er en kotelet og der er også en smule ris.
Og lidt bønner.
Og en tomatsauce med ufatteligt mange grøntsager.
Men det smagte virkelig godt og når jeg nu forsøger at skære ned på kulhydraterne, så må man jo finde en anden måde at blive mæt på. Det kunne fx være ved hjælp af grøntsager.

En anden god kulhydratsdag, var denne. En hakkebøf med peberfrugt, bønner, tzatziki og ovnkartofler.
I forhold til kulhydrater, så er kartofler det jeg har det bedst med. Og afhængigt af hvordan man skærer dem, så synes jeg at 100-150 gram kan fylde meget i min aftensmad. Og det er jo rart.

Og så er der de dage, hvor jeg får så stor en mængde kulhydrat, at jeg knap nok kan vrikke med ørene.
Denne sandwich var skøn og smagte vidunderligt.
Men men.. En stor mængde brød OG frosne købe-pommes frites er altså ikke skabt til min krop.
Jeg ved hvad der er godt for den og i hvilke mængder.
Derfor ved jeg også at jeg en dag hvor den står på risotto eller pasta til aftensmad, ja så er det det eneste kulhydrat jeg får den dag.
Nå, nok om mig og mine kulhydrater.
Jeg skal skrive om branding, hvilket jo ikke sker af sig selv.
Håber i alle får en super mandag!

Kommentarer
  1. […] så også begyndt at blive ret sulten. Og heldigvis lavede kæresten mad, hvilket jeg omtalte i et tidligere indlæg. Den stod på risotto med kylling og risottoen var fra Sorgenfri Specialiteter og du kan finde den […]

  2. […] den uge, bød dog også på de mere varme […]

Skriv et svar

