Sorgenfri Specialiteter..

Posted: 11. juli 2012 in Mad
Tags: ,

Kender du Sorgenfri Specialiteter? Hvis nej – Kan du så komme igang🙂
Hvis ja, så ved du hvorfor jeg er så glad for, at jeg skal afprøve nogen af deres produkter.

Jeg har indgået et lille samarbejde med Sorgenfri Specialiteter om at afprøve nogle udvalgte produkter for dem og det har jeg glædet mig meget til.
Så meget at jeg faktisk allerede har prøvet ét af produkterne.

Helt foran ses et af deres måske mere kendte produkter – Den belgiske chokoladecreme . Efter FOODEXPO blev den omtalt at bl.a. af Line, der har den skønneste blog Mad med hjertet.
Line har bl.a. afprøvet chokoladecremen med Latte Macchiato som du kan finde lige her
Jeg var så heldig at prøve den mørke udgave med chili.


Jeg havde egentlig planer om, at jeg først ville anmelde produkterne når jeg brugte dem til noget.
Men sådan gik det altså ikke lige.
Jeg var nemlig så spændt på denne skønne chokoladecreme, at jeg ikke lige kom så langt.

Og sådan kan det jo gå, at cremen blev åbnet så snart den kom indenfor døren.
Og hvor det smagte!
Den mørke chokoladecreme er fløjlsblød og super lækker. Det er det allerførste du smager, hvorefter varmen fra chilien breder sig i munden.
Jeg har flere idéer til hvordan denne skønne creme kan bruges, både i det salte og det søde køkken.

Næste produkt jeg skal afprøve er denne tapenade

Sorgenfri Specialiteter har tre forskellige versioner;
– Grønne oliven og hvidløg
– Grønne oliven og tomat
– Sorte oliven og tomat

Jeg har fået versionen med sorte oliven og tomat. Jeg glæder mig rigtig meget til at prøve den og har en idé om at den skal med mig på ferie og spises sammen med en omgang skøn italiensk-inspireret grillmad, som jeg har i tankerne.
Desuden kan du spise tapenade på ristet brød som en god starter når du får gæster eller prøv den i en dressing.

Næste ting jeg skal prøve, er jeg rigtig spændt på.

Denne skønne krydderiblanding anbefaler Sorgenfri specialiteter, at bruge enten som en krydderiblanding i creme fraiche, til en dip. Og det skal helt klart prøves.
Eller også rørt op med olie og vand, til en pesto.
Jeg har en idé om at prøve at røre det op som de anbefaler, med olie og så smører det over en hel kylling eller marinere noget kød i det.

Sidste produkt som jeg har fået lov til at afprøve, tror jeg måske ikke at det er mig der skal prøve.

Denne risotto tror jeg at kæresten skal afprøve. Han elsker risotto, næsten lige så meget som jeg gør.
Risotto er en fantastisk ret og jeg tror jeg skal prøve at lave denne risotto-blanding på to måder; Bare som den er, fx til frokost, og dermed servere den naturel for at få den rene smag af råvarerne og som en del af en større aftensmad, med kød og grøntsager.

Jeg er rigtig spændt på at afprøve disse produkter, både fordi det er så spændende at prøve noget nyt og blive lidt udfordret.
Ligeledes ved jeg at produkterne fra Sorgenfri Specialiteter er af rigtig god kvalitet og det er jo altid en fornøjelse at prøve produkter der er lavet med omtanke.

Du kan købe produkterne på hjemmesiden som du kan finde her eller hos diverse forhandlere af delikatessevarer, rundt omkring i landet.

 

Kommentarer
  1. […] Det er ikke noget der sker så tit, men heldigvis har vi noget mad han skal prøve at lave. I et tidligere indlæg skrev jeg om risotto fra Sorgenfri Specialiteter og på tirsdag kaster kæresten sig ud i at lave […]

Skriv et svar

