To skridt frem og et tilbage…

Posted: 6. juli 2012 in Tanker
Tags: ,

Jeg vil allerede nu komme med en advarsel – Dette indlæg handler kun omkring mit speciale.

Eller faktisk handler det om det, at skrive speciale generelt.
Jeg tror jeg havde en lidt forvrænget idé omkring hvordan mit specialeforløb ville være. Dette ville være hårdt, jo jo.. Men jeg tænkte mest i forhold til at arbejde lange dag og læse så meget så mine ører var ved at falde af.
Jeg tænkte ikke på frustrationerne over manglende materiale, på hvor hårdt det er at sidde helt alene og at der ikke er andre end mig, der forstår hvad det er jeg skriver om.
Jeg havde nok overvurderet folks evne til at sætte sig ind i, hvor udfordrende det er at skrive 80 sider og have tidspres og alt muligt andet.

På nuværende tidspunkt går det godt, men igår var jeg overbevist om at jeg ALDRIG ville blive klar til mine interviews, og det er altså ikke specielt godt, da jeg begynder på tirsdag 😉

Men men, det hele kommer sig af, at jeg havde et møde….onsdag… Og så slog det mig lige i skrivende øjeblik at det kun er to dage siden og jeg vidst har været igennem hele humørspektret siden.
Onsdag havde jeg et møde med mine specialevejledere og det gik rigtig godt. Jeg fik styr på en masse og klarhed omkring min opgavestruktur.
På vej ud af døren spørger min hovedvejleder så; “Skal vi bare underskrive din specialekontrakt nu?”
Og mig “øhhhmmm…altså.. Jamen hvis i synes jeg er klar til det”. Stod fuldstændig bleg og nervøs, men de mente at jeg var så klar, at det kunne jeg sagtens, så det kunne vi da lige snuppe inden ferien.
Ja ferie for dem, for jeg kommer til at bruge juli og august på at interviewe…
Mødet ændrede hele min interviewguide så jeg har knoklet og sad til klokken 23.30-00.30 igår og skrev ny, sendte mails til vejledere osv.
Jeg har fået nogenlunde styr på det nu, så det betyder jeg kan “nøjes” med at arbejde idag og lørdag, for at blive klar til interview på tirsdag. Dette er ret heldigt, da jeg skal til min nevøs fødselsdag på søndag 🙂

Jeg ville gerne have brugt ugen på at bage, hygge og evt. have fået besøgt verdens dejligste tvillinger og deres skønne mor, men det bliver så heller ikke denne uge.
Det er nok det der er det værste ved mit speciale; Lige pludselig har jeg rigtig travlt og knokler i nærmest døgndrift..Og det kan godt være svært for folk at forstå.
Jeg har indset at dette speciale kommer til at koste blod, sved og tåre, men samtidig, så er det jo fordi at det er det værd.
Ja det er hårdt, men jeg ELSKER mit speciale og jeg synes at det er SÅ interessant.
Mine vejledere er enormt dygtige og gode til at støtte mig i det hele. Og så har jeg virkelig forstående venner og en kæreste som jeg ikke kunne undvære.

Dette var lige mit lille udbrud omkring hvor hårdt det kan være, at skrive et speciale. Nok om det.
Nu vil jeg istedet fokusere på at få læst og så kommer næste indlæg højest sandsynligt til at handle om en bolognese, der er inspireret af Chili con Carne med chokolade og produktanmeldelser af den bedste slags (nemlig dem man kan spise).

God fredag!!

Skriv et svar

