En god uge..

Posted: 29. juni 2012 in Mad, Tanker
Tags: , , ,

Denne uge har været fantastisk.
Igår var den faktisk så god, at jeg bogstavlig talt hoppede op og ned.
Grunden er at mit speciale har være lidt stillestående pga. manglende mennesker at interviewe. Men igår fik jeg det sidste på plads og nu er det bare at gå igang.
6 dejlige mennesker har sagt ja til at hjælpe mig og det er jeg simpelthen så lykkelig for!
Mit speciale kører derfor bare derudaf lige nu og det må gerne fortsætte!!

Men nok om det.
Jeg har nemlig også fået en masse god mad på det sidste!

Lakselasagnette er en succes herhjemme. Det kan laves på 15 minutter og passer derefter sig selv i ovnen.
Derfor er det perfekt at få når vi kommer hjem fra træning. Imens kæresten smutter i bad, smider jeg maden sammen og så holder han øje med det imens jeg er i bad. Jamen det er da nemt!

Pasta vil nok altid være en af mine favoritter.
Lige for tiden er jeg ret vild med at lave sovs med flødeost og i denne pastaret var det rigtig godt.
Jeg kogte pasta og imens det blev færdig lavede jeg en hurtig sovs.
1 kyllingebryst blev stegt med 1 løg. Det blev krydret godt med salt og peber og fik derefter et par deciliter kogevand fra pastaen. Så puttede jeg to spsk flødeost i og rørte det sammen.
Pastaen blev vendt i og det hele blev serveret med parmasan. Hurtigt og nemt!

I mandags stod den på marineret skinkeculotte og det var rigtig godt.
For tiden lever vi 80% af tiden af kød, salat og kartofler. Om det så er nye kartofler, kartoffelcroutoner eller noget helt tredje, så er det sådan vi spiser.
Jeg håber at sommerlig mad, kan få solen frem🙂

Apropos sommerlig mad, så se lige denne salat.
Ved ikke om man kan kalde det en salat, når den ikke indeholder salat, men god var den!!
Vandmelon, feta, skinketern, hjemmelavet dressing og lidt græskarkerner og peanuts som knas. Mums!!

Onsdag aften stod den på kyllingesalat med feta og hjemmelavet dressing. Hmmm…
Nogen (læs: mig) var kommet til at spise det sidste feta og kyllingesalat var ikke nok for kæresten.
Så jeg bagte disse SKØNNE boller.
De var en succes og der kommer en opskrift i næste indlæg.
De var med cheddar og bacon og hvordan kan man gå galt med det😉

Nudelsalat som smagte super og var dejlig hurtig og sund efter en tur i træningscenteret.

Nudelsalaten blev serveret med et stykke laks, men det var nu salaten der var stjernen.
Nudlerne blev ikke kogt, men blot lagt i kogt vand og stod så og hyggede sig imens jeg var i bad.
De blev drænet og fik selskab af hvidløgsolie, soya, lidt chili og hvidvinseddike (jeg plejer at bruge balsamico, men havde ikke lige mere) og så kom de i en salat med iceberg, majs, rød peber og agurk.

I denne uge har vi købt ind for 460,- men så fik jeg også nye støvsugerposer🙂
Jeg synes selv vi lever godt og jeg køber fx økologisk yoghurt og mælk. Men hvis man bare tænker sig om og ikke smider mad ud, så er det altså muligt at spise sund og godt, uden at blive fattig.
Og hvis man tænker sig lidt om, så er der jo penge til en masse andre gode ting.

Kommentarer
  1. stephanie siger:

    Det ser super lækkert ud! Skal klart have testet flere af retterne🙂

    Fedt at du har taget billeder af madplanens indhold.🙂

    • studielivet siger:

      Hej Stephanie,

      Tusind tak🙂
      Jeg blev faktisk spurgt af en af mine venner, om jeg tog billeder af alt min mad – og ja næsten..
      Jeg synes det giver noget mere, at man ikke bare skal læse om det, men rent faktisk kan se det jeg lavede.

      Kærligst Lea

Skriv et svar

