Mandagen – efter en skøn weekend..

Posted: 25. juni 2012 in Mad, Tanker
Tags: , , , ,

Pyyh ha, så er det mandag igen.
Jeg har haft en herlig weekend med masser af god mad, hygge og en smule træning for at det hele ikke løber løbsk🙂

Lørdagens Sankt Hans var en semikedelig affære, da vi jo skulle have lavet grubemad, men det blev det altså ikke til. Ikke i det vejr vi havde!
Men ikke desto mindre, så fik vi da mad alligevel.

Et mobilbillede af min aftensmad: En MEGET lækker og mør steak (mener det var kalvehøjreb) med en dejlig salat, nye kartofler med hjemmelavet estragonsmør, hjemmebagt grydebrød (bagt af min mor, men ikke med på billedet) og en pesto på pinjekerner, basilikum og pecorino lavet af mig.
Det var simpelthen så godt!!

Dessert var der selvfølglig også.

Vanilieis, to bakker SKØNNE jordbær, hjemmelavet chokoladesauce og italiensk marengs (lavet af mig)
Det var let, enkelt og ligetil…
Og det bedste ved sådan noget, er at du kan mikse som du har lyst.

Og derfor valgte jeg en portion med is, jordbær og italiensk marengs.
Det var en himmelsk mundfuld og et godt alternativ til den traditionelle jordbær med fløde.

Efter en skøn weekend står den igen på specialearbejde.
Jeg kører lidt på en tom tank og er noooooooget så træt idag. Derfor står den på kaffe fra min senseo (Café Noir) og ikke så mange kulhydrater. Jeg regner med en omgang røræg til frokost og at jeg når at få min emneafgræsning færdig.
For de der er interesserede, så er jeg så småt ved at være færdig med alt det indledningsmæssige. Det vil sige at emneafgræsning, metode, teori og problemformulering snart er på plads.
Ligeledes har jeg styr på min interviewguide og de næste par måneder går med at interviewe, renskrive interviews samt analysere dem…… Og så begynder jeg at kunne se enden.

Tilbage til min kaffe!

Skriv et svar

