Restaurant Damende..

Posted: 20. juni 2012 in Uncategorized

Jeg har fuldstændig glemt et indlæg og det var ellers noget jeg havde glædet mig til…
Hvert år til pinse, spiser kæresten og jeg brunch med hans familie. Nu er jeg ret glad for min svigerfamilie, så det er virkelig noget at se frem til.
I år var jeg så heldig, at vi tog på Damende der ligger ved Haderslev Dam.
Jeg har aldrig været der før, men hvis jeg får mulighed for det, så skal jeg helt klart derned igen!

Udsigten og området er fantastisk.
Jeg forstår slet ikke at jeg ikke har været der før, for det var simplethen vidunderligt.

Og så var jeg så heldig, at få et bord med et blik ud over dammen.
Hvor heldig kan man være?
Ud over den fantastiske udsigt og det dejlige selskab, så var vi jo kommet for at få brunch.
Og der må jeg altså rose dem.
For det første var det SÅ dejligt, at der var frie drikkevarer, men også at de ikke stod sammen med alt maden. Det gjorde nemlig at der ikke var kø :-)
Jeg drak the og æblejuice. Begge dele var lækkert.

Jeg var især vild med denne the; Rooibos Vanilla fra Perch’s. Den smagte simpelthen vidunderlig.
Og maden var nu heller ikke ringe🙂

Her ser i min (første) tallerken..
De croissanter var simpelthen de bedste jeg har smagt. Jeg kan virkelig ikke huske, at jeg har fået nogle der var bedre.
Der var umådeligt meget at vælge imellem og jeg kan ikke huske det hele. Jeg kan dog huske at der var:

– Fantastisk hvedebrød og rugbrød
– Pandekager med sirup
– Røræg med bacon og brunchpølser
– Pålægsfad
– Ost
– Hjemmelavet postej
– Yoghurt med müesli.
– Honning, nutella, 2 slags hjemmelavet marmelade.
– Frugtfad
– Tærte
– Heldampet laks
– Croissanter

Det var helt igennem fantastisk!
Jeg havde en super dejlig formiddag og hvis jeg får mulighed for det, så skal jeg til Damende igen.

Skriv et svar

