Om fondant…

Posted: 11. juni 2012 in Mad
Tags: ,

Jeg er rigtig vild med at arbejde med fondant.
Med det sagt, så bliver jeg aldrig en der laver store blomster, figurer og så videre.
Men jeg er rigtig glad for mulighederne ved at smøre en kage op, dække den og så smide et par små blomster og lidt bogstaver på.

I den anledning har jeg prøvet fondanten fra Dr. Oetker.
Det kom sig egentlig af, at jeg fandt den til 10,- og så blev jeg altså nødt til at prøve den.
Og nu er jeg faktisk blevet rigtig glad for den.


Fondanten er helt hvid og nem at arbejde med.
Den lugter lidt at eddike, når man lukker pakken op, men det forsvandt da jeg havde æltet den.
Alt i alt var den rigtig fin.
Jeg bagte en vaniliekage, fyldte den med dulce de leche og smurte op med vaniliesmørcreme. Jeg dækkede den med fondanten og lagde et par blomster på.
Den var SÅ nem at arbejde med og blev fin og glat.
Derfor var jeg super glad, da min svigermor ringede og fortalte at hun havde købt 4 pakker til mig🙂

Den kage jeg skal bare idag, skal ikke have et fondantlåg.. I hvert fald ikke i denne omgang.
Men til august skal jeg lave to lag kokoskage, fyldt med chokoladeganache.
Og de skal så dækkes med fondant, glimmer og lidt bogstaver og tal🙂
Men da kagen ikke er blevet bagt før, så må jeg jo lige afprøve den inden august..

Skriv et svar

