Chokolademuffins…

Posted: 25. maj 2012 in Uncategorized

Til min store overraskelse har jeg idag fundet ud af, at jeg ikke har lagt opskriften ud på chokolademuffins.
Det er simpelthen for dårligt!
Jeg har bagt dem længe og det er de bedste chokolademuffins i verden.
Ja det tør jeg faktisk godt love…

De bedste chokolademuffins – uden chokolade (12 muffins)
– 230 gram smør
– 1,75 dl cacao (og her taler vi altså rigtig cacao, ikke nesquick)
– 1,3 dl kaffe
– 400 gram sukker
– 3 æg (hvis de er små, så tilføj en ekstra æggeblomme)
– 240 gram mel
– 2 tsk bagepulver
– 2 tsk vaniliesukker

Bland mel, vaniliesukker og bagepulver i en skål og sæt det til side.. Varm sukker, kaffe, smør og cacao i en gryde og lad det simre i et par minutter.. Det skal ikke koge, det skal bare varmes igennem.. Tag det af varmen og lad det køle imens æggene piskes.. Pisk æggene i et par minutter og tilsæt halvdelen af mel-blandingen. Dette piskes igennem og chokolade-blandingen tilsættes imens der piskes.. Derefter piskes resten af mel-blandingen i..

Fordel dejen i 12 muffinforme og bag ved 220 grader i 20 minutter. De ser måske bløde ud, men de er færdige.
Du kan med fordel tilsætte nødder, chokolade eller hvad du nu har lyst til.
Min favorit er dog den helt basis 🙂

Du kan selvfølgelig også pynte dem med frosting eller chokoladeganache.
Og som her, masser af krymmel.
Jeg havde besøg af min kusine på 13 år, og hun synes de var fantastiske – især med ganache og krymmel.

Prøv dem, de er fantastiske!

Skriv et svar

