Salat og tangtag…

Posted: 23. maj 2012 in Mad
Tags: ,

Jeg bryder mig ikke om tang.. Altså hvis det skal spises..
Tilgengæld er jeg vild med tangtage. For et par år siden var jeg på Læsø og så tanghuse..
Der er meget få tanghuse tilbage, men jeg kender nogen der har et.
Det er en del af dansk kulturarv og de er fantastiske..
På dr1 er der netop nu et program om dette..

Nok om tangtage🙂
Hvor ofte får du salat?
Vi prøver at få salat, så ofte så muligt.. I aften stod den på en af mine yndlingssalater.

image

Salaten var fyldig og mættende, hvilket var vigtigt da jeg skulle til træning inden aftensmad. Og jeg var MEGET sulten da jeg kom hjem kl 18.30..
Salaten bestod af agurk, majs, cherrytomater, peberfrugt (rød og gul), revet gulerod og kinakål.
Ovenpå salaten kom ristede solsikkekerner, ostetern, kartoffelcroutoner, hjemmelavet dressing og kød.
Kødet var bov som jeg havde skåret ud i små tern. Derefter var det marineret i 24 timer i bbqsauce, hvidvinseddike, chili, soya og olivenolie.. Mums!!

image

Så var der serveret.. Det hele var super lækkert og mættende. Dressingen kan desuden anbefales: creme fraiche, tykmælk (1/2 af hver), hvidløg, paprika, løgpulver ketchup og salt. Nemt og lækkert🙂
Jeg opfordrer til flere mættende salater🙂

Skriv et svar

