Madbilleder… Igen igen..

Posted: 25. april 2012 in Mad
Tags: ,

Efter en gennemgang af mit kamera og min mobil, har jeg fundet en del billeder.
Billeder jeg har taget og senere besluttet at de ikke var spændende nok til en opskrift.

Dog kommer der her lidt billeder, evt. til inspiration🙂

En skøn burger med kylling, hakket rødløg, hjemmelavet dressing, salat, ketchup, ost og agurk.
Alt i alt en simpelt ting, men der er to ting der gør en burger til en succes herhjemme:
– Hjemmebagte boller
– Hjemmelavet dressing (denne gang en favorit med cheasy fraiche 6%, paprika, hvidløg, salt, hvid peber og lidt løgpulver)

Nogen gange kan jeg mærke, at jeg skal holde lidt igen med kulhydrater.
De gør mig træt og dvask.
Det ændrer dog ikke på at jeg gerne vil have noget godt til aftensmad. Laks med spinattærte, omelet, æggekage eller røræg er rigtig godt.
Stegt laks og parmasan, så var den hjemme og jeg var glad🙂

En klassiker herhjemme og noget jeg ved at vi kommer til at få igennem sommeren.
Nakkekoteletter med ovnkartofler, grønne bønner, feta og tzatziki.
Jeg spiser altid nakkekoteletter, da jeg synes de har en del mere smag end andre koteletter.

Og så er pizza bare for godt!
Kæresten er vild med Heinz Mayo og fik det til at duppe i, da pizzaen blev liiiiidt for kedelig. Eller også er det bare godt på alt? Min bror havde faktisk en overgang hvor han spiste remolade på ALT, så måske er det sådan en fase.
Jeg er dog selv vild med pesto og håber at få lavet det selv i løbet af sommeren. Jeg synes nemlig de købte er lidt for salte, selvom der er rigtig mange gode købeversioner.

Og så er der blevet bagt leverpostej igen🙂
Opskriften er dog lidt anderledes end den jeg har lagt herind og som du kan finde her 
Denne version var med lidt mindre fedt. Der var brugt spæk istedet for flomme, men istedet for 400 gram brugte vi ca 300 gram. Istedet var der lidt mere sovs.
Jeg er ret vild med begge dele, men tror faktisk den nye er min favorit. Overraskende nok, da der er mindre fedt i🙂

Hjemmelavet dulce de leche. Uhmm!
Det er super godt og det var SÅ nemt at lave.
Efter en tur rundt i blogland, røg en dåse kondenseret mælk i en gryde og blev kogt i 4 timer.
Det eneste jeg skulle, var at holde øje med at der hele tiden var vand i gryden.
Jeg har en idé om at det skal være fyld, i en kage. Jeg tænker chokoladekage, dulce de leche og evt en kagemousse.
Jeg har en pose kagemousse fra Dr. Oetker liggende og kunne passende bruges.
Nu må vi se hvad det bliver til🙂

Skriv et svar

