Kagetanker..

Posted: 20. januar 2012 in Mad
Tags:

Igår aftes faldt jeg i søvn imens jeg tænkte på kager.
Jeg lavede jo to dåbskager for en måneds tid siden og jeg var faktisk ret utilfreds med resultatet.
Siden da har jeg gået og tænkt på hvad der gik galt.

På billedet oven over, som er fra dåben, er overfladen “krøllet” og bulet under.
Jeg tænkte om det måske bare var mig, der bildte mig selv ind at jeg var bedre end jeg egentlig er.
Men så gik jeg igennem billederne fra tidligere mmf-kager og der fandt jeg dette:

Billedet her er fra da min kæreste havde fødselsdag i foråret 2011.
Og uden at prale så synes jeg denne kage er meget bedre.
Den er mere glat og pæn at kigge på.
Og så kan jeg se at jeg har brugt tid på pynten.
At kagen er smølfefarvet er altså ikke mit valg 🙂

Nå men det i baghovedet har jeg tænkt at der måske har været to fejl:
1: At jeg ikke har smurt kagen godt nok op og at den dermed ikke har været glat nok.
2: At jeg har rullet mmf’en for tyndt ud til dåbskagerne

Derfor har jeg besluttet mig for at lave en ny kage i weekenden. Helt uden nogen at give den til. Og egentlig er det jo bare for at finde ud af hvor fejlen er.
Jeg har samtidig besluttet at jeg skal prøve at få brugt kagemoussen  fra Dr. Oetker. Har ingen idé om hvordan den smager, men den skulle være ret fast i konsistensen og dermed god til kager der skal overdækkes.
Jeg har planer om at lave en kage med lyse vaniliebunde og derefter fylde den med moussen, overdække og pynte den.
Kagen må kæresten få med på arbejde på mandag 🙂

Stay tuned for at se hvordan mit kage-eventyr ender…

Kommentarer
  1. […] et tidligere indlæg skrev jeg omkring mine frustrationer om kage og mmf der ikke ville samarbejde. I dag og igår gik […]

Skriv et svar

