Nudler..

Posted: 26. oktober 2011 in Mad
Tags: , , ,

Jeg elsker nudler..
Jeg kunne sikkert spise det hver eneste dag..
Og derfor laver jeg det også tit. Dagen igår bød dog på en lidt underligt ret med nudler, men ikke desto mindre var den skøn.

Jeg kommer her med en hurtig opskrift, da jeg laver mad på gefühl, så er der ikke lige så præcise målinger

Ingedienser:
En pakke cocktailpølser (i know, weird)
– 1/4 pk. nudler (dvs. 66 gram)
– 1,5 dl kokosmælk
– 500 gram grønt (jeg brugte snackpeber, porre, løg, gulerod, bønner m.m.)
– 2 dl mælk
– soya, balsamico, chili, karry, peber
– karrypaste
– æblegelé

Fremgangsmåde:
Skær pølserne ud i fire på langs og rist dem i en pande. Kog nudlerne.
Tilsæt grøntsager og lad det stege i et par minutter.


Put krydderier, soya og balsamico på blandingen og fordel det godt.
Tilsæt kokosmælk og mælk. Rør et par tsk karrypaste i.
Lad det koge et minut og smag til med æblegelé.
Tilsæt de kogte nudler og lad det hele koge ind.


Server med sød chili-sauce.

Ja det er underligt med cocktailpølserne, men det var de vi havde i køleskabet og ja, nød lærer jo som sagt nøgen kvinde at spinde.
Det smagte rigtig godt og der var nok til både kæresten og jeg.
Til de der er interesserede endte det på 1400 kcal i alt, dermed fik jeg ca. 600 kcal (da kæresten spiser lidt mere end mig)
Jeg laver ofte denne ret, dog med småkød, kylling, kalkun eller andet, men det var faktisk fint med pølserne.
Jeg er bare vild med varmen og styrken fra chili og karrypaste, samt sødmen fra kokosmælk og æblegelé.

Skriv et svar

