Gratineret pasta med kylling og spinat…

Posted: 26. oktober 2011 in Mad, Tanker
Tags: , , ,

Dette er en opskrift, som vi har fået et utal af gange.
Det er en variation af lakselasagnetten, blot med kylling istedet for.

Ingredienser:
– 250 gram kylling
– 450 gram spinat (jeg bruger frossen helbladet)
– 3 dl mælk
– salt og hvid peber
– Marizena til jævning
– 150 gram pasta (jeg bruger skruer eller penne)
– Ost til gratinering (jeg brugte danbo og parmasan)

Kyllingen skæres i tern og steges på panden. Kyllingen krydres med salt og peber.
Pastaen koges efter anvisning på pakken.
Frossen spinat tilsættes kyllingen og efter 1-2 minutter tilsættes 2,5 dl mælk.
Det koges i 5 minutter.
Et par tsk marizena røres ud i det sidste mælk og tilsættes den kogende spinat og kylling.

Dette koger et par minutter.
Derefter hældes vandet fra pastaen og bliver vendt i spinat/kyllingesovsen.

Blandingen hældes i et fad og dækkes med ost.
Dette kommer i ovnen og varmes indtil osten er smeltet.

Denne ret er rigtig god, hvis du ikke bryder dig om fisk, men jeg kan også anbefale den med fx. en hvid fisk som torsk.

Desuden kan det være en god ret, hvis du ikke er så glad for fuldkornspasta.
Jeg har hørt flere tale om at de synes fuldkornpasta virker grynet, eller som om det ikke bliver kogt ordenligt færdig. Det problem synes jeg slet ikke jeg har når jeg laver denne ret.
Derfor kan jeg kun anbefale den, og jeg vil tro at du vil ændre mening omkring fuldkornspasta.

Skriv et svar

