Bagt laks med rodfrugter og pikantsovs..

Posted: 26. oktober 2011 in Mad
Tags: , , , , ,

For et stykke tid siden fik vi denne ret..
Men den kommer nu, for det var faktisk ikke mig der lavede det.
Hver torsdag går jeg til pilates om aftenen og inden da træner jeg konditions og styrketræning. Dette gør at jeg er afsted hjemmefra, fra klokken 17.30-20.15…. Og så er jeg altså sulten når jeg kommer hjem.
Derfor havde kæresten lavet mad, hvilket han gør hver torsdag.
Det er SÅ skønt, at komme hjem til maden og bare kan sætte sig for at spise.
Det eneste jeg hjalp med var sovsen, da han ikke føler sig så sikker i det.

Således så det ud.
Jeg giver ikke en direkte opskrift, men vi fik:

Lakse-portioner, der var bagt i ovnen ovenpå en bund af gulerødder, rødløg, porre og persillerødder. Det hele var fintsnittet og da laksen kun fik 15-25 minutter ved 200 grader, var der stadig bid i grøntsagerne.
Grøntsagerne blev skåret ud og derefter vendt med olie, salt, peber og estragon.
Vi fik kartofler til samt en pikantsovs.
Sovsen var enkel. Mælk varmet i en gryde, jævnet med lidt marizena og derefter tilsat pikantost. Derefter er den smagt til med salt og peber. Jeg havde ikke citron denne gang, men jeg har før tilsat dette, da det smager super godt til laks, jaaa fisk generelt.

Super aftensmad. Hurtigt, nemt og lækkert.. Og faktisk også ret sundt.

 

Kommentarer
  1. […] i fad Tirsdag: Kyllingesalat med hjemmelavet dressing Onsdag: Sauté med rodfrugter i fad Torsdag: Bagt laks på grøntsagsbund med pikantsauce Fredag: Wok med krydret oksekød og nudler Lørdag: 2 x fødselsdag Søndag: Steak med grønne […]

Skriv et svar

