The Hunger Games af Suzanne Collins..

Posted: 22. oktober 2011 in Bøger...
Tags: ,

Så kommer min anmeldelse af bog-serien af Suzanne Collins..

Overordnet:
Serien indeholder tre bøger:
1: Dødspillet (The Hunger Games)
2: Løbeild (Catching Fire)
3: Oprør (Mockingjay)

Jeg læste første bog for to uger siden og har ellers bare slugt dem. På to uger har jeg læst tre bøger som jeg er VILDE med. Dette kunne for mange Twilight-fans være en god ny serie at begynde på.

Indhold:
De tre bøger tager udgangspunkt i teenageren Kattuas liv. Kattua lever i Landet Panem, der tidligere var en del af Nordamerika. Landet er nu inddelt i 13 distrikter, hvoraf Kattua bor i Distrikt 12.
Her bor hun sammen med hendes mor og lillesøster Prim.
Hvert år bliver en dreng og en pige udtrukket fra hvert distrik, til at kæmpe i dødsspillet.
Til det årlige Dødsspil bliver Prims navn udtrukket, men istedet for hende, melder Kattua sig, for at tage hendes plads.
Sammen med Peeta, som er den mandlige deltager, drager hun til hovedstaden for at deltager i et spil, der enten tager hendes liv, eller ændrer det for altid.
Dette er baggrunden for alle tre bøger.

Min mening:
Bøgerne indeholder kærlighed, venskab, action og mystik.
De er virkelig godt skrevet og er meget medrivende. Jeg tog simpelthen mig selv i at kigge mig over skulderen, da jeg var færdig med at læse den sidste bog!
Da jeg først var kommet igang med første bog, så måtte jeg bare have fat i de andre med det samme.
Bøgerne er virkelig anbefalesværdige og hvis du er til fantasy og alternative verdner, så skynd dig afsted for at finde dem.

Skriv et svar

