Kødboller med tomatsauce..

Posted: 13. september 2011 in Mad
Tags: ,

image

Aftensmaden i aften var kødboller i tomatsauce.. Vi fik frisk pasta til, samt bønner og slikærter..
Det smagte super godt og min version er nem, hvis jeg selv skal sige det.

Kødboller:
Kødbollerne er egentlig en krydret frikadellefars.
Jeg blandede hk. kalv og flæsk, et æg, lidt mælk, rasp, hvedemel, hvidløg og løg.. Og som altid salt og peber.
Det hele blandes og sættes i køleskabet i en halv time. Derefter steges kødbollerne i en pande. Jeg former dem i hånden med en teske, da jeg synes størrelsen passer.

Tomatsauce:
Jeg laver altid tomatsauce på øjemål. Men denne version var således.
Løg og hvidløg steges bløde, lidt kyllingfond tilsættes og koger lidt. Så tilsættes hakket tomat eller passata, ketchup, oregano og rosmarin.
Den smages til med salt, sukker og peber.
Til sidst rundes den af med en lille smule fløde.

Resultatet var godt og lige det jeg havde brug for.
Drysset med lidt cheddar, så var det skøn aftensmad🙂

Skriv et svar

