Madugen i Sverige

Posted: 24. juli 2011 in Mad
Tags: , ,

Det er første indlæg om min uge i Sverige.
Vi boede i byen Munkedal, der ligger i det vestlige Sverige, imellem Oslo og Göteborg.
Det var uden for lands lov og ret, men det var skønt!
Og som altid er der en god tradition i min familie.
Vi laver mad de seks dage og er ude at spise en.
Min bror lavede mad en dag, mig og kæresten lavede mad to dage, mine forældre ligeledes to dage og så havde vi en dag hvor vi alle lavede mad sammen.
Vores maduge så således sådan ud:

Lørdag: Kylling med pommes og svensk remolade (mor)
Søndag: Højrebssteg på grill, med nye kartofler, salat og fantastisk rødvinssauce (far)
Mandag: Philly Cheese Steak Sandwich (Mig)
Tirsdag: Tagliatelle med tomatsauce og svenske kødboller (bror)
Onsdag: Ude at spise (Alberts Kök)
Torsdag: Burger på grillen (kæresten)
Fredag: Salat med tun (alle)

En dejlig maduge som smagte skønt!!
Og så lige en gang stemningsbilleder:

Det var en helt fantastisk tomatsauce, som min bror havde lavet.
Friske tomater, hakkede tomater, masser af basilikum og rundet af med fløde.

Skøn mad på terrassen.. Mums!

Philly Cheese Steak sandwich med salat. Billedet blev ikke så godt, så herunder er der lige et bedre billede, af den version vi lavede derhjemme, inden afrejse.

Hvad er der ikke at elske? Skøn ciabatta, mørt kød, lækker cheddar og selvfølgelig bløde løg og mayo.. Dette er en ny favorit herhjemme!

Alt i alt en skøøøøøn uge, med dejlig mad og smukke omgivelser.

Skriv et svar

