Da kæresten blev hgv-student

Posted: 24. juli 2011 in Mad
Tags: ,

For en måned siden, inden vi tog på ferie, blev jeg færdig med 2. semester og kæresten blev færdig som hgv-student.
I den anledning fik han selvfølgelig en hue på og blev fejret af hans søde familie.

Og så skulle der selvfølgelig kage til.
Han havde selv valgt indhold og udseende og det endte skønt!
Den smagte super og her er lidt billeder🙂

Først blev der bagt en vaniliekage, med samme grunddej, som jeg også bruger til vaniliemuffins.
Den blev afkølet, skåret i to og den ene del blev dækket af jordbær.
Jordbærene var blevet skyllet, skåret ud og havde hygget sig lidt i sukker.

Den blev derefter dækket af en hvid chokolademousse, som smagte super, men ikke var en videre succes. Det skal der eksperimenteres med🙂

Jeg har ikke fundet nogle billeder af kagen, men men.. Et par dage efter lavede jeg en prøvekage til nogle venner, der skal giftes i august. De skulle lige smage kagen og derfor får i et billede af den i stedet.
På kærestens var der et lilla bånd og hans navn på toppen, men i samme farver som nedenstående.

Jeg er ved at blive glad for at lege med mmf, men synes at det har en tendens til at være lidt svært og tørt at arbejde med, medmindre det bliver brugt den samme dag som jeg laver det.
Og så tænker jeg om det mon er farven jeg putter i, der gør det?
Jeg har jo ingen farve i den hvide og den er generelt super lækker at arbejde med.
Der må arbejdes videre med det🙂

Skriv et svar

