En fridag, madplanen og billeder..

Posted: 23. juni 2011 in Mad, Musik..., Tanker
Tags: , , ,

Så fik jeg endnu en eksamen overstået og bestået.
Med det sagt er jeg ikke 100% tilfreds med min karakter, men jeg bestod og jeg har nu overstået det.

Nu er der kun én eksamen tilbage og så står den på sommerferie.
Jeg holder fridag idag, og imorgen står den på eksamenslæsning. Skal læse min opgave igennem et par gange eller 14, for at finde alle fejl, så jeg har noget at forsvare til eksamen.
Kryds fingre for mig den. 29!!
Indtil da nyder jeg lidt fridage med min skønne kæreste, som fik ferie i tirsdags efter den sidste eksamen.. Snyd!

Desuden har jeg fået lavet en madplan til denne uge, som dog nok ikke kommer til at holde.
Vi har en del at se til, men ikke desto mindre.

Mandag: Pizza
Tirsdag: Spise hos mine forældre (fejre kæresten)
Onsdag: Spaghetti med hjemmelavede kødboller i tomatsauce
Torsdag: Philly Steak Cheese Sandwich
Fredag: Flamküche
Lørdag: Spise hos venner eller Frikadeller med tzatziki
Søndag: Kyllingeburger

Således ser det ud.. Kødbollerne igår blev virkelig gode, men det var nu tomatsaucen der tog kegler.
Den var fantastisk, nem og tog ingen tid.
Jeg tog udgangspunkt i en færdigsauce fra Rema 1000, som virkelig kan anbefales til de dage hvor man har travlt.
Flamküche har jeg fundet inde på NewYorkerByHeart (se blogroll) og det glæder jeg mig meget til at prøve.
I aften står den på Philly Steak Cheese Sandwich, som jeg aldrig har lavet før.
Men jeg glæder mig meget til at smage det.

Og nu et par billeder til inspiration..

Dagens morgenmad, sød æggekage. Mums!

En fantastisk frokost, jeg fik sidst jeg lavede thaisuppe. Da jeg havde kogt kyllingen tog jeg lidt fra og lavede denne skønne kyllingesalat.
Kyllingesalat bestod af kylling, hakket rødløg, heinz mayo, fromage frais, salt og peber.
Uhmm.. På ristet rugbrød med salat, SÅ lækkert!

En super lækker aftensmad, uden kulhydrater, til de dage hvor jeg enten har spist for meget i løbet af dagen eller bare ikke er så sulten.
Marineret laks (derfor den er så mørk) med spinat-røræg.

Risotto får vi tit. Fordi det smager skønt, er nemt når man først har lært det og så kan de varieres i det uendelige.
Her har vi fået det med marineret kyllingbryst og med ærter i risottoen.. MUMS!

Og til sidst:

En muffin.
Fordi jeg elsker muffins og elsker at eksperimentere med nye opskrifter.
Denne er med jordbær og vanilie.. Mums!

Nu vil jeg høre fantastisk musik og google videre, for at finde den perfekte opskrift til i aften.

Skøn musik!
Ha’ en skøn dag!

Skriv et svar

