Ramsløgspesto og double chocolate cookies..

Posted: 13. maj 2011 in Mad, Tanker
Tags: , , ,

Ikke ligefrem en lækker blanding. Men hver for sig var det super!
Det hele startede jo med, at jeg endelig fandt en omgang ramsløg, da jeg tog med kæresten til Middelfart.
Det blev til en rimelig stor portion, på ca. 400 gram.

Således så skovbunden ud.. Og der duftede svagt af løg, så jeg vidste at jeg var på rette vej.
Og så kom der lige en portion med hjem.

De blev dog lige tjekket af min svigermor, der har arbejdet som gartner. Bare liiiiiige for ikke at forgifte nogen 🙂

Men de så fine ud, så de fik sig et bad og blev tørret.
Og så stod den ellers på pesto.

At bruge den almindelige blender, tænkte jeg, var en god idé. Mest fordi jeg havde planer om at lave en stor portion pesto og at det så kunne ryge i fryseren.
Men men men.. Den gik ikke.

Derfor endte det med at det hele røg i en skål. Mandler, olie, parmasan og ramsløg. Og så stod det til min stavblender at klare den omgang.

Og således endte det. Inklusiv salt, ramsløg og olie ud over hele køkkenet. Men nok om det.
Det vigtigste var smagen!
Og den var god.
Man skal bare huske at ramsløg er ret krads, og dermed skal man holde lidt igen med det.
Men det smagte super! Har en idé om at noget af det skal bruges i en lasagne i næste uge.

Nu står den på The Commitments og afslapning.
Nåede dog lige at bage cookies, de skønne jeg før har blogget om lige her.

De blev pakket ind i cellofan og fik en lille sløjfe om sig. De skal nemlig være en lille gave, til et vennepar, som kæresten skal besøge imorgen.
Ser de ikke mums ud?

Desværre kommer jeg ikke til at se deres glade ansigter, da jeg skal bruge alenetiden imorgen, på at skrive opgave.. Og så håber jeg at få tid til min skønne veninde Sascha.
Hvis du ikke har tjekket hendes side ud endnu, så synes jeg du skal smutte forbi.
Hun står over til højre –> under SH-foto, eller også kan du trykke lige her.

Nu står den på cookies og irsk feel good movie.
God fredag 🙂

Skriv et svar

