Studielivet…

Posted: 3. maj 2011 in Mad, Tanker
Tags: , , ,

Denne side handler jo om mit liv, på godt og ondt.. Noget af det gode ved studielivet er helt klart det sociale.
Jeg har på mine 4 år på studiet mødte nogle fantastisk søde mennesker og nogen jeg slet ikke kunne forestille sig, ikke var i mit liv.
Der er jo altid nogle man ikke kan med, og jeg har da helt klart haft nogle kontroverser, med både medstuderende og underviserer, men sådan er det jo også ude i “det virkelige liv”.
Jeg har lige nu en studiegruppe, som jeg er rigtig glad for og som jeg håber holder studiet ud. Vi arbejder rigtig godt sammen og dagen idag var rigtig god. Vi fik styr på tidsplanen og skrivearbejdet er gået igang.
Vi skal afleverer to opgaver i slutningen af denne måned, så derfor er der tryk på og jeg nyder hver eneste pause jeg har, for de næste to måneder bliver rigtig hårde.

Men men.. Studielivet handler jo ikke kun om studiet. Det handler i høj grad også om alle de ting, der følger med når man er studerende.
Jeg kan bl.a. se hvordan manglende penge påvirker rigtig mange studerende og især dem jeg omgiver mig med.
Jeg klarer mig udelukkende på su, men jeg tror at 90% af de studerende jeg kender, har brug for deres su-lån.
Indrømmet, 5000,- er ikke ret meget at klarer sig for og faktisk får jeg endda lidt mindre end det. Men jeg kan virkelig ikke forstå hvor alle folks penge bliver af.
Og dog…
Fik nemlig af vide af en medstuderende, at hun og hendes kæreste bruger ca. 1000-1500,- i UGEN på mad…
Og så er det jeg bliver nødt til at spørge; Er det mig der bruger ufattelig lidt, eller hende der bruger vildt meget?

Ja jeg lader den bare hænge derude…
Nu vil jeg se Bones og nyde en fri-aften!

Skriv et svar

