Thai Beef Salad – På en ny måde

Posted: 10. marts 2011 in Mad
Tags: , ,

Så blev der lavet en omgang thai beef salad, som simpelthen også bare smager SÅ skønt!
Hvis jeg skal spise salat, skal der være noget tekstur og noget mad i, for at jeg føler at jeg bliver ordenligt mæt af det.
Derfor er denne salat så skøn, da den både indeholder kød og nudler…Mums…

Billederne er ikke super gode, men here goes:

Salat

Salaten blandes med rødløg og agurk.

Kød

Marineret nakkekoteletter steges på panden.

Salat med nudler og kød

Afkølede nudler og kød tilsættes.

Færdig salat

Og så skøn feta ovenpå til sidst..
Og ja, jeg ved godt at man ikke må kalde det feta, når det nu ikke er fra Grækenland, men i min verden er der kun en god feta – Puck Feta fra Arla!

Thai Beef Salad – På en ny måde
Salat:
Blandet salat, iceberg, romaine (Hvad i nu foretrækker)
– ½ agurk, meget fintsnittet
– ½-1 fint hakket rødløg
– Derudover kan man tilsætte peberfrugt, forårsløg, sugarsnaps

“Fyld”:
– 2 nakkekoteletter á ca. 100-150 gram stk.
– Nudler – jeg bruger 100-150 gram i alt
– 50-100 gram feta

Marinade:
1 fed hvidløg
– 1-2 tsk hakket ingefær
– ½ dl olie
– ½ dl balsomico med en smule soya i (ca. 80% balsamico)
– Chili (frisk eller chilipulver) efter smag
– 1 tsk honning eller sirup

Lav marinaden og hæld halvdelen over kødet.
Lad det trække i minimum 30 minutter, men gerne længere og også gerne natten over.
Snit salaten og resten af grøntsagerne og fordel dem på et fad.
Kog nudlerne og skyld dem i koldt vand, når de er færdige.
Steg kødet, men giv dem endelig ikke for længe. Jeg plejer ikke at give dem mere end 2-3 minutter på hver side.
Lad kødet køle lidt, og skær det i tynde skiver. Fordel kødet i salaten.
Hæld den halvdelen af den resterende marinade over nudlerne og vend dem rundt.
Fordel nudlerne i salaten og rod det hele sammen.
Tilsidst hældes det sidste marinade over salaten, det vendes og feta fordeles over salaten..

Kommentarer
  1. Lækker udgave, jeg kan også godt lide en god, fyldig salat hvis det skal være et måltid🙂

    Mange hilsner
    Birthe

  2. […] Thai Beef Salad kan findes her og her […]

Skriv et svar

