Dobbelt chokolade-cookies

Posted: 4. marts 2011 in Mad
Tags: , ,
Denne opskrift fandt jeg inde hos Bitten og de så bare så fantastiske ud, at jeg blev nødt til at bage dem!!
Og de var intet mindre end dette; fantastiske!
Så skønne at kæresten spiste dem allesammen og proklamerede at så måtte jeg vel hellere bage nogle flere..
Og det gjorde jeg så, både til ham og hele hans hold🙂
Hvilket skabte så megen glæde at han kom hjem med krav om opskriften…
Skynd dig og bag dem, de er noget af det skønneste!

Uhmm

Dobbelte chokolade-cookies (10 stk)
– 25 g  saltet smør 
– 225 g mørk chokolade, grofthakket
– 1 æg
– 85 g sukker
– 1/4 tsk vanilleekstrakt 
– 42 g hvedemel
– 1/4 tsk bagepulver

Forvarm ovnen til 170 grader imens du forbereder cookies’ne.
Smelt smørret sammen med halvdelen af det hakkede chokolade, til det er smeltet. Brug vandbad eller microovn alt afhængig af hvad du har det bedst med. Si mel og bagepulver sammen i en anden skål.
Pisk æg, sukker og vanilleekstrakt sammen og hæld chokoladeblandingen i.  Pisk indtil det er godt blandet sammen. Tilsæt melblandingen og rør det i chokoladeblandingen ad et par gange og sørg for at rører godt efter hver gang.

Dejen

Tilsæt så resten af det hakkede chokolade og fordel dejen på to bageplader, da der skal være god afstand, da kagerne kan flyde ud under bagningen.
Bag kagerne i ca. 10 -15 min, hold godt øje efter 10 min. Du kan se de er færdige, når overfladen ligesom begynder at revne. De vil dog stadig være bløde, men dette aftager når de køler af.
Lad kagerne køle lidt af på pladerne, før de vendes ud på en bagerist og køler helt af.

Færdige cookies

Kommentarer
  1. Jeg har endnu ikke fået dem bagt, men det må jeg så hellere gøre🙂

    God weekend.

    Mange hilsner
    Birthe

  2. lutinlive siger:

    Hej Birthe

    Det synes jeg virkelig du skal gøre, for de var simpelthen så gode!
    De har en meget kraftig chokoladesmag, så man skal nok være lige så glad for chokolade som jeg er.. Men de er skønne!
    Kærligst Lea

  3. […] Nu står den på The Commitments og afslapning. Nåede dog lige at bage cookies, de skønne jeg før har blogget om lige her. […]

  4. […] så blev der bagt cookies.. De gode fra Hummingbird Bakery. MUMS! Men denne version er bare med mælkechokolade.. Hvilket gør at de […]

Skriv et svar

