Helligt og Profant af Fay Kellerman

Posted: 25. november 2010 in Bøger...
Tags: , ,

Jeg læste bogen; Helligt og profant på to dage..
So far, so good..
Det er jo i sig selv en god indikation i forhold til hvor god bogen er..
Og det er en god bog..!
Jeg synes bare personligt, at 1’eren er bedre…
Personbeskrivelserne og hele miljøet var jeg SÅ facineret af i 1’eren og det faldt lidt til jorden i Helligt og Profant..

Jeg begynder på 3’eren så snart jeg får mulighed for, at se om det er miljøet, der har været medvirkende til, at jeg bedre kunne lide den første bog..
Den første bog har nemlig meget fokus på det jødiske miljø, da det er her, hvor plottet udspiller sig..
Og hvad jeg har kunne læse mig frem til, så gælder det samme i den tredje bog..

På trods af, at jeg stadig var mest begejstret for den første bog (Det rituelle bad), så ville jeg anbefale begge to..
Anden bog har nemlig en bedre beskrivelse af hovedpersonen Peter Decker og man kommer mere ind i hans tanker og får en forståelse, for hvorfor han gør som han gør…

Alt i alt et godt bud, på en god krimi, hvis du synes de svenske har domineret din boghylde for længe 🙂

Skriv et svar

