Søndag, svinekød og ugens madplan…

Posted: 14. november 2010 in Mad, Tanker
Tags: , , ,

Havde egentlig planlagt, at jeg bare skulle slappe af idag, men nogen gange så sker der noget…
Noget som lige ændrede sig, så planerne skiftede…
Skulle have lagt på sofaen og set Harry Potter og Flammernes Pokal, men istedet endte jeg med at stå op klokken 9, for at tage over og træne..
Derefter hjem, lave lektier, begynde på en opgave i Designanalyse og så skal der lige købes ind, bages burgerboller og laves aftensmad, da vi får besøg i aften…

Næste uges madplan er FYLDT med svinekød..
Og det er med vilje..
Jeg har i ca. 1½ år, haft problemer med at min mave blev meget oppustet og jeg har fået mavekramper.. Min far kan ikke tåle svinekød og nu skal jeg se om det samme evt. gælder mig..
Jeg har talt med min læge om det og hun synes at jeg skal prøve helt at holde mig fra det og så spise meget af det.. Og sådan skifte, for at se om min mave reagere…
Jeg håber det kommer til at gå godt, eller rettere at jeg reagerer på en eller anden måde…
Hvis jeg ikke gør, så er det “irritabel tyktarm” som i min verden bare er en betegnelse man bruger, når man ikke ved hvad der er galt…
Hmm… Nu må vi se…
Ugens madplan er i hvert fald således ud:

Mandag: Fisketallerken (fiskefilet, røget laks, salat og asparges)
Tirsdag: Frikadeller med brun sovs, rødkål og kartofler
Onsdag: Frikadeller med tzatziki og ovnkartofler (har laaaang dag på uni, så den står på rester)
Torsdag: Risengrød (får besøg af min og kærestens nevø og niece)
Fredag: Stegte svinemørbrad-bøffer med æblesauce
Lørdag: Flæskesteg med svampesauce og små bagte ovnkartofler
Søndag: Thaisuppe med nudler, kylling og peberfrugt

Æblesaucen har jeg ikke lavet før, men jeg håber det bliver godt..

Thaisuppe (med æblegéle)

Og så får thaisuppen muligvis selskab af hjemmelavet æblegéle, som min svigermor har lavet.. Uhmm..
Bryder mig normalt ikke om æblegéle, men i den suppe er det rigtig godt…

Skriv et svar

