Fødselsdag og madplan…

Posted: 31. oktober 2010 in Mad, Tanker
Tags: , ,

Så fik jeg holdt fødselsdag for min familie igår…
Har godt nok først fødselsdag i næste uge, men jeg har valgt at holde det sammen med min bror og min fætter i år, som har fødselsdag lidt tidligere end mig…
Og det var så hyggeligt!!
Vi havde hver især, stået for en ret…
Min fætter stod for forretten, en spinat-roulade med laks (uhhhmmmmm!!!) med salat og brød..
Det var rigtig godt og i kan finde opskriften her

Min bror stod for hovedretten og det var virkelig skønt, men meget mættende!
Vi fik marineret og stegt kyllingefilet, små chorizopølser, hummus, salat, hvidløgssmør, bagte kartofler og en skøøøøøøn ølsovs..
Min fars ølsovs er bedre end min, og jeg kan ikke forstå hvorfor.. Jeg må vel øve mig…
Og så fatter jeg ikke hvordan kyllingen blev så mør..
Den var forstegt hjemmefra og så lige transporteret hjem til min tante og onkel.. Og så sat i ovnen..
Jeg var bange for at den ville blive knastør, men den smagte fantastisk…
Det gjorde det hele faktisk…

Efter det var vi alle ret mætte, så derfor blev der snakket og hygget, i over en time, inden min ret kom på bordet..
Jeg havde selvfølgelig lavet chokoladekage…
Chokoladekagen som jeg skrev om tidligere, kan du finde her.. Jeg flækkede den, fyldet den med chokolademousse og lod det stå til dagen efter…
Der dækkede jeg den med fudge frosting fra Betty Crocker og så var det ligesom det… 🙂
Mums…
Alt i alt en skøn aften…
Og i dag er jeg træt.. Meget træt….
Heldigvis skal jeg spise oppe ved mine forældre i aften, så jeg slipper for at tænke på aftensmad…

Næste uges madplan, afspejler at jeg har lidt travlt… Det er hårdt at gå på kandidaten og det trækker virkelig tænder ud nogen gange, men jeg nyder det alligevel… 🙂

Mandag: Lasagne
Tirsdag: Rester – Altså lasagne igen
Onsdag: Kylling eller svinekød i en karry-kokossovs med ægnudler
Torsdag: Enebærgryde med kartoffelmos
Fredag: Tortillas med stegt og marineret oksesmåkød, masser af salat og salsa…
Lørdag: Har jeg fødselsdag og jeg ved endnu ikke hvad vi beslutter os for…
Søndag: Laks med risotto

Ja, tirsdag bliver lidt kedelig, men jeg orker ikke rigtig så meget…
Og så skal det nok blive en god maduge alligevel…

Fortsat god søndag!

Skriv et svar

