Madplanen er altså en god idé..

Posted: 3. oktober 2010 in Tanker
Tags: , ,

Jeg har sammen med kæresten lavet madplan i over et år…
Hver søndag sætter vi os sammen, snakker om hvad vi gerne vil have og spise, kigger i fryseren og ser tilbudsaviserne igennem..
Da jeg er studerende er det nemlig ret vigtigt, at vi holder os indenfor et budget der hedder ca. 500-600 kroner i ugen.. Derfor er det vigtigt, at vi har godt styr på hvad vi har og ikke får spildt en masse penge, fordi vi ikke har overblik..
Desuden HADER jeg at smide mad ud.. Både fordi det er dyrt, men også fordi det er frygteligt ressourcespild..
De 500-600 kroner som vi bruger hver uge, bruger vi på mad, toiletpapir, shampoo og hvad der ellers skal bruges i den daglige husholdning, så at sige…
Den mænge penge som vi har valgt at bruge, gælder også når vi har gæster…
Og det fungere..
Nogen uger bruger vi måske kun 450 kroner, mens vi bruger 600 kroner i andre uger, fordi vi jo nogen gange køber stort ind..
Men vores madplaner er derfor inden for dette budget…

I denne uge skal vi ha besøg til aftensmad og dette er derfor også medregnet i ugens budget, som desuden ligger på ca. 480 kroner🙂

Mandag: Stegt flæsk med persillesovs
Tirsdag: Nakkekotelet med ovnkartofler og tzatziki
Onsdag: Hjemmelavede burgere med ovnfritter
Torsdag: Kylling med pommes frites og paprika/hvidløgsdip
Fredag: Andebryst med appelsinsauce
Lørdag: Wok
Søndag: Brændende kærlighed (på min måde)

Ja det er så madplanen..
Og jeg synes det ser okay ud🙂
Glæder mig rigtig meget til onsdag, både pga. af maden og fordi vi får besøg den dag..
Og søndag står den på brændende kærlighed, som jeg ikke har fået rigtig længe..

Den bliver dog lavet med rodfrugtmos og med flæsk skåret i tern, i stedet for bacon.. Uhmm…

Håber i får en god uge..

Skriv et svar

