Ølsovs og hygge..

Posted: 22. september 2010 in Mad, Tanker
Tags: , ,

Er lykkelig for at jeg har fri idag…
Jeg er nemlig rigtig dvask og har sovet utroligt længe.. Faktisk sov jeg indtil klokken 11.30 idag, hvad sker der lige for det?
Ja jeg har vel haft brug for det…
Jeg havde tilgengæld også en laaaang dag igår, hvor jeg og kæresten, var på besøg hos et vennepar, der er flyttet i hus..
Jeg havde for et stykke tid siden, snakket med dem om en ølsovs og den skulle jeg så lave til aftensmad..
De havde sørget for nogle gode bøffer og skønne aspargeskartofler, til at ledsage ølsovsen…
Ølsovs lyder måske lidt sært, men det smager super!
Prøv det..

Ølsovs: (til 4 sovseglade mennesker)
Svampe (jeg brugte 250 gram champignong og 130 gram østershatte)
– 1 dåse øl
– ½ liter madlavningsfløde
– Salt, peber og sukker

Rist svampene indtil de har afgivet væske og tilsæt derefter øl.
Lad dette koge ind i 10-15 minutter..
Tilsæt derefter fløden, lad det koge ind, gerne i 15 minutter..
Smag til og tilsæt evt. kulør

Ja det smagte faktisk rigtig godt og venneparret var også rigtig tilfredse..
Alt i alt var det en rigtig hyggelig aften..
Og vi var lidt sent hjemme..

Nu står den på afslapning resten af dagen, heldigvis står den på ovn-mad i aften..
Der er altså ikke noget bedre, end mad der passer sig selv, når man ikke orker noget..🙂

Skriv et svar

