Hønsekødssuppen der endte som thaisuppe..

Posted: 17. september 2010 in Mad
Tags: , ,

Idag er der blevet kogt suppe.. Rigtig meget suppe…
Og faktisk er det en suppe, der er så god, at jeg vil dele den med jer..
Der er ingen umiddelbare mål, på de ingredienser jeg har brugt idag.. Mest fordi jeg har taget det hele, lidt på gefüll…

Ingredienser (sådan nogenlunde):
– 1 kylling eller høne
– Et par liter vand
– Gulerødder
– Persillerødder
– Peberkorn
– Løg
– Porre

Grøntsager

Grøntsagerne inden de kom i suppen..

Kylling

Den lille kylling, efter den er kommet i den MEGET store gryde..

Grøntsager efter kogning

Grøntsagerne efter deres 30 minutters bad.. 🙂

Kogt til ukendelighed

Ja skønt ser det jo ud…
Først kom kyllingen i en stor gryde og blev dækket af vand..
Her kogte den i 30 min ved lav varme, lad os kalde det simre.. Jeg skummede suppen og så kom grøntsagerne i..
De kogte med i ca. 30 min og blev derefter tager op..
Så fik kyllingen lov til at koge selv, i endnu en time…ja og så var den meget færdig..
Kyllingen blev taget op, og suppen kogede videre (jeg skruede næsten helt op for varmen), så den kunne koge ind.

Færdig suppe

Suppen kogte ind i ca. 40 min og blev derefter siet (to gange) og hældt over i en skål for at køle..
Kyllingen blev pillet, da den havde kølet lidt..
Jeg tog bryststykkerne af og pakkede dem væk, da de skal bruges til Cæsar Salad imorgen..
Resten af kyllingen blev plukket og endte sådan her:

Plukket kyllingekød

Suppen blev delt i tre dele.. To dele kom i hver sin frysepose, og ligger nu i fryseren.. Det skal bruges til enten suppe eller risotto.. Uhmm…

Den sidste del af suppen, endte med at blive vores aftensmad, nemlig thaisuppe..
Her er lidt billeder..

Rød peber og porre

Rød peber og porre, der bliver svitset i olie og derefter tilsatte jeg lidt finthakket hvidløg og chili.. Jeg bruger en slags chili/hvidløgs-pasta, som jeg har fundet ved at det kinesiske og thailandske madvarer.. Det er super!

Suppen blev tilsat..

Den færdige suppe.. Tilsat nudler, kokosmælk, kylling, soya, balsamico og æblegelé..
Uhmm…

Det smagte super og jeg er MEGET mæt…
Opskriften finder du her

Ha’ en super weekend…

Kommentarer
  1. […] så får thaisuppen muligvis selskab af hjemmelavet æblegéle, som min svigermor har lavet.. Uhmm.. Bryder mig normalt […]

  2. […] og tzatziki Lørdag: Tøseaften og bytur: Pandekager med is, bestilt af min veninde Søndag: Thaisuppe med nudler og […]

  3. […] Onsdag: Wok med nudler, grøntsager og kokosmælk Torsdag: Hakkebøffer med fritter Fredag: Thaisuppe Lørdag: Cæsar Salad med kylling Søndag: […]

Skriv et svar

