Ugens madplan.. Og en lille indrømmelse..

Posted: 13. september 2010 in Mad, Tanker
Tags: , ,

Først indrømmelsen..
Kan lige så godt få det overstået med det samme..
Jeg spiser Heinz suppe på dåse!
I know..! Det tager ingen tid at lave det selv, men alligevel så er det altså godt i en snæver vending..
Jeg har gang i en suppe-overvindelse og starter dermed ugen ud, med en tomatsuppe..
Jeg har aldrig brudt mig synderligt meget om suppe, men det er sundt, nærende og egentlig så burde jeg lærer det..
Så efter at have set Hanne K’s løgsuppe, besluttede jeg mig for, at nu skulle det altså være…

Min plan var at starte blidt ud, med en velkendt suppe, på en lidt hård mandag…
Men så gik det så således, at jeg ikke kunne få Heinz tomatsuppe.. Og så var gode råd dyre..
Istedet endte det med Tomatsuppe fra Karolines Køkken…
Der var to grunde til, at det var den vi endte med.. For det første havde jeg brug for noget nemt, da det har været en laaaang dag.. Og for det andet så kendte jeg den version og den smager faktisk udemærket..
Den er desuden rimelig kaloriefattig og det er jo også et plus..
Jeg serverede den med fuldkorns-suppehorn fra Urtekram og lidt creme fraice, der var rørt med paprika, hvid peber, salt og stødt chilipulver.. Creme fraicen var rigtig god til og så var både jeg og kæresten VILD med suppehornene… Og ærligt; JEG ER SÅ MÆT!!
Vi kogte 50 gram suppehorn til mig og 100 gram til kæresten, men jeg kunne godt ha nøjes med 30 gram.. Pyhh…

Nå men alt i alt en okay start på madugen…

Mandag: Tomatsuppe med suppehorn
Tirsdag: Rodfrugter i fad med svampesovs og grillede nakkekoteletter
Onsdag: Fiskefrikadeller med gulerodssalat, ovnkartofler og remoladesovs (remolade rørt med creme fraice)
Torsdag: Wokmad (kalkun, nudler og forskelligt grønt)
Fredag: Thaisuppe med nudler og kokosmælk (koger en suppehøne den dag)
Lørdag: Cæsar Salad a la mig (med kogt kyllingebryst fra dagen før)
Søndag: Rodfrugtmos med ratatouille og enten steak eller kotelet

Ja jeg synes faktisk at det ser nogenlunde ud..
Jeg glæder mig lidt til at de hvordan det kommer til at gå, med det rodfrugtefad, da jeg generelt har det lidt svært med rodfrugter.. Men kæresten kan godt lide det og det passer jo så glimrende til det vejr, som vi har for tiden…
Og så er jeg faktisk begyndt at glæde mig lidt, til den Thaisuppe.. 🙂

Skriv en kommentar