Bornholm.. I ord og billeder..

Posted: 27. juli 2010 in Tanker
Tags: , , ,

Jeg har virkelig nydt min ferie på Bornholm..
Og jeg fik oplevet en masse og taget en hel del billeder…
Her er et lille udpluk og de varmeste anbefalinger om, at tage dertil.. Jeg kunne i hvert fald sagtens finde på at besøg øen igen…

Kirke i Svaneke.. Tror jeg...

Ja selvom jeg så et par rundkirker, så er det ikke kun den slags der findes på solskinsøen…

Hammershus

Da jeg aldrig har været på Bornholm før, blev vi selvfølgelig også nødt til at se Hammershus..
Mit knæ brokkede sig en del på vej derop, men udsigten deroppefra, hjalp lidt på det…

Udsigt fra Hammershus

Ja smukt ikke?

Endnu en udsigt

Det var generelt en ret lang dag, med en masse vandring..
Og en masse smukke udsigter…
For efter besøget ved Hammershus, tog vi til Opalsøen og Krystalsøen.. Dette var mit forslag, da jeg havde været så heldig, at finde en masse Bornholm-info på Piskerisets side..
Og tak for det, for det var SÅ smukt!

Udsigten ved Opalsøen

Der var nu ret langt ned.. Især når man lider af højdeskræk…

Udsigten over Opalsøen

Smukt var det, og vandet så ekstremt indbydende ud…

Og så kan man se Hammershus i baggrunden..

Vi var også ret heldige med vejret.. Og generelt var det en super dag…

Dagen efter tog vi til Rønne og gik rundt inde i byen..
Klokken 16.00 skulle vi i spa, så inden fik vi lige et par timer til at gå, med at kigge i Rønnes gader…
Der var to ting jeg gerne ville se: Poul Pava og WernerLarsen..
Jeg er vild med Poul Pava, og håber at jeg en dag, får tilskrabet mig så mange penge, at jeg kan erhverve mig et af hans malerier..
Og så er jeg VILD med dansk design og arkitektur.. Så derfor blev jeg nødt til at slæbe de andre (kæresten, min bror og svigerinde) med ind til WernerLarsen

WernerLarsen

Jeg tror faktisk ikke, at der var et eneste møbel i den butik, som jeg ikke ville eje..
På nær lige Montana-reolerne, men dem har jeg også et lidt ambivalent forhold til…
Men jeg havde da helt klart et par favoritter.. Blandt andet Poeten af Finn Juhl, der står i baggrunden af ovenstående billede…

WernerLarsen

Og så måtte både Svanen og Ægget af Arne Jacobsen, da også gerne indfinde sig hos mig, inden for de nærmeste dag…

Jeg er personligt mest glad, for Finn Juhl og Wegner, men alt design generelt, synes jeg er spændende… 🙂

Efter dette tog vi i spa.. Spaen hedder Den Bornholmske Diamant og er helt klart et besøg værd..
Det var simpelthen så lækkert og helt klart de 200 kr værd, som det kostede at komme ind..
Når entréen var betalt, var hele området gratis.. Derudover kunne man bestille nogle behandling, hvilket vi dog ikke gjorde…
Uhm.. Helt klart et sted, jeg sagtens kunne besøge igen…
Jeg havde ikke mit kamera med derind, men jeg har lånt et billede fra deres hjemmeside, mest for at vise, hvor smukt det var!

Den Bornholmske Diamant

Helt klart et besøg værd..
Jeg tilbragte en del tid udenfor, både fordi det var godt vejr, men også fordi der var den smukkeste udsigt fra boblebadet.. Uhmm..

Udsigten

Jeg havde en skøn eftermiddag i spaen, og Den Bornholmske Diamant er virkelig et besøg værd…
Der var ikke overrendt og det var virkelig luksus!
Hvis i ikke ved hvad i skal bruge det sidste af ferien på, kan jeg klart anbefale Bornholm!

Skriv et svar

