“Den Lille Havfrue” i Snogebæk

Posted: 26. juli 2010 in Mad
Tags: , ,

Jeg har, som tidligere nævnt, netop været en uge på Bornholm..
Jeg er hvert år på ferie, med min kæreste, min bror og svigerinde, samt mine forældre…
Og det har vi faktisk gjort de sidste mange år…
Og det er super hyggeligt…

Et nyt twist, der har fungeret super, er at vi hver har haft en maddag, og så tager vi ud og spiser den sidste aften..
Det er så hyggeligt!
Og jeg elsker det, for så får jeg mulighed for at lave noget mad til de andre, og samtidig oplever jeg hvad de spiser derhjemme…
Planen så således ud:

Lørdag: Mexicansk Kyllingelasagne (Mor)
Søndag: Frikadeller med kartoffelsalat, bønnesalat med feta og majskolber (Bror og svigerinde)
Mandag: Thai beef Salad (Mig og kæresten)
Tirsdag: Grillet højreb med salat, nye kartofler og svampesauce (Far)
Onsdag: Hjemmelavede burgere med fritter (Mig og kæresten)
Torsdag: Fisketallerken – Alt mulig lækkert bl.a. lakseruller, fiskefilet, fiskefrikadeller, rejer, æg (Bror og svigerinde)
Fredag: Var på restaurent “Den lille Havfrue” i Snogebæk

Alt i alt en super maduge.. Og det kostede kun 500 gram på vægten…
Har tilgengæld også vadet Bornholm tyndt..
Jeg var selvfølgelig vild med det hele, især det vi selv lavede..
Men jeg roser med glæde min fars mad, som altid smager skønt.. Han er en GLIMRENDE kok!
Og så gentog min bror og svigerinde succesen fra sidste år, ved at lave en fisketallerken..
Fik desværre ikke billeder af det.. Med det var SÅ godt!!
En masse lækre fiskeanretninger, på en bund af salat og med SUPER godt rugbrød..
Det var så godt!!

Og så har jeg som altid set frem til at vi skal ud og spise..
De to foregående år, har været super godt og i år var forventningerne dermed høje..
Min mor ville have været på en restaurent der hedder Kadeau, men efter en tur derhen med min far, blev det lavet om.. Han synes ikke om stemningen og hvad jeg forstod, var det simpelthen ALT for snobbet…
Så i stedet blev det “Den lille havfrue”…

Indretningen var fin og lidt mere nede på jorden..
Stedet havde en god størrelse og der så pænt og rent ud.. Og sådanne ting betyder altså noget når man skal ud og spise!
Vi fik et super godt bord, ud til baghaven og jeg kunne se havet.. 🙂

Jeg valgt at bestille carpaccio til forret..


Jeg har ikke fået det i ret lang tid, mest fordi jeg har et underligt forhold til det..
Men nu skulle det være… Min bror, kæreste og svigerinde fik hvidløgsstegte rejer, men da jeg ikke bryder mig om rejer, var den udelukket..
Min mor valgte også carpaccio, mens min far valgte andelevermousse.. 

Andelevermousse

Jeg smagte faktisk andelevermoussen og den var super god.. Er ellers ikke meget for lever, men den var faktisk rigtig god..
Min egen carpaccio var god..
Og det siger jeg med stor respekt for kokken, for jeg bryder mig normalt ikke om det..
Men det var virkelig gode råvarer og en glimrende smag..
Af kritik; der kunne have været lidt mere parmasan og så kunne der godt være holdt lidt igen med olien.. Retten var fin som den var, så det var lidt synd..
Med det sagt, hvis man kan lide carpaccio, så prøv den hvis i kommer til Bornholm.. For den var virkelig god..!
Jeg fortrød dog og ville egentlig hellere have haft deres karamelchokoladekage til dessert i stedet…

Som hovedret fik jeg kalvefilet med pommes duches og sauteret grønt.. Og det smagte super!


Det var rustik anrettet på en planke, med steaken i midten, pommes duches udenom og grøntsagerne ovenpå.. Dertil en hvidløgssmør…
Det smagte sindsygt godt og jeg manglede på ingen måde sauce eller andet…
Kødet var super godt stegt og alt i alt var maden super!
Jeg drikker ikke alkohol, men jeg er sikker på at en god, dyb rødvin ville have været glimrende til…

Jeg har kun godt at sige, om restaurent “Den lille havfrue” og vil helt klart anbefale den, hvis i kommer til Bornholm..
Glimrende mad, pæn udsigt og god betjening (tjeneren var virkelig sød, uden at hun var påtrængende)…

Alt i alt, en glimrende aften.. 🙂

Skriv et svar

